شفافیت باید در هر سه قوه قضائیه، مجریه و مقننه اجرا شود

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه صداوسیما گفت: برخی نمایندگان از مشخص شدن آرا می‌ترسند؛ زیرا می‌دانند این شفافیت بار مسئولیت اجتماعی آنها را بیشتر خواهد کرد.

حمیدرضا رهرو در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز) درباره طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نمایندگان نسبت به رأی مردم به خودشان مسئول هستند و شفافیت در آرا بخش مهمی از این مسئولیت را برطرف می‌کند.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی باید در مدار قانون شفافیت قرار داشته باشد، گفت: نمایندگان در برابر تصمیماتی که در صحن مجلس به تصویب می‌رسد یا رای نمی‌آورد، مسئول هستند؛ زیرا این تصمیمات در آینده کشور و مردم اثرگذاری مستقیم دارد.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه صدا و سیما ادامه دارد: شفافیت آرا برای نمایندگان، مسئولیت ایجاد می‌کند در نتیجه برخی از آنها تمایل به مشخص شدن آرا ندارند؛ زیرا از عواقب آن می‌ترسند.

وی با تاکید بر اینکه شفافیت آرا باید در سه قوه قضائیه، مجریه و مقننه اجرایی شود، گفت: شفافیت اگر در سه قوه اصلی کشور اجرایی شود، درصد رخ دادن فساد و رانت به شدت کاهش خواهد یافت. هر چند مجلس شورای اسلامی باید در راس شفافیت در تمامی امور باشد.

رهرو ادامه داد: سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی مهم کشور نیز باید تابع شفافیت باشند. به عنوان مثال سازمان صداوسیما باید شفافیت را دخیل در قراردادهای مالی و اداری خود کند.

این دانشجوی دانشگاه صدا و سیما اضافه کرد: روابط عمومی سازمان صداوسیما باید درباره میزان شفافیت در این سازمان صحبت کند؛ زیرا مردم و جریان دانشجویی شفافیت در مسائل مالی صداوسیما را بارها مطالبه کرده اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی یازدهم و محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای خوشبختانه با طرح شفافیت آرا موافق هستند و امید داریم مجلس یازدهم اولین مجلس بعد از انقلاب باشد که شفافیت در آن جریان دارد.

کد خبر: 1072049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =