نیازی به پیام نور نبود/ انتصابات وزارت علوم ضعیف است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی معتقد است که نیازی به تاسیس دانشگاه پیام‌نور نبود؛ اما وقتی تاسیس شد می‌توانست بهتر از این عمل کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران، ۶ سال از تصمیم وزارت علوم مبنی بر کوچک سازی دانشگاه پیام نور می گذرد؛ اما تغییر چندانی در عملکرد این دانشگاه دیده نمی شود. هدف از کوچک‌سازی و سیاست‌های انقباضی، حذف برخی مراکز این دانشگاه با توجه به کاهش تعداد دانشجو است. به اعتقاد کارشناسان اهداف غیرواقعی و مدیریت ناکارآمد بخشی از دلایل ناتوانی این دانشگاه در تربیت دانشجوی متخصص و ماهر است.

دکتر مهدی گلشنی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره لزوم تاسیس دانشگاه پیام نور گفت: نیازی به تاسیس دانشگاه پیام نور نبود؛ اما وقتی تاسیس شد می‌توانست بهتر از این عمل کند.

وی ساختار و عملکرد دانشگاه پیام نور را قابل اصلاح دانست و افزود: اگر مدیریت لایق باشد و هدف تنها بالا بردن کمیت دانشجو نباشد، هر چیزی قابل اصلاح است؛ دانشگاه پیام نور هم از این قاعده مستثنی نیست.

گلشنی با بیان اینکه برای اصلاح ساختار این دانشگاه باید هدف درست باشد و به درستی هم مدیریت شود، گفت: در مواردی مانند کوچک‌سازی دانشگاه پیام نور که هدف به درستی تعیین شده است به دلیل این که مدیریت‌ها در ایران معمولا بر اساس رفاقت پیش می‌رود، نتیجه خوبی حاصل نشده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان به انتصابات وزارت علوم اشاره کرد و گفت: انتصابات وزارت علوم معمولا ضعیف بوده و هستند و مدیریت دانشگاه پیام نور هم به عنوان زیرمجموعه وزارت‌خانه این‌گونه بوده و هست.

کد خبر: 1072090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =