کشورهای عربی و اسلامی از فلسطین در برابر آمریکا حمایت کنند

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین با تاکید بر اینکه امضای توافق سازش امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی هرگز به نفع تبلیغات انتخاباتی رئیس جمهور آمریکا نخواهد بود، گفت کشورهای عربی واسلامی از فلسطین در برابر توطئه‌ها حمایت کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز،  وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که اقدام امارات و بحرین در عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی نقض آشکار طرح صلح عربی است.

«ریاض المالکی» امروز پس از دیدار با «هشام الدین حسن» همتای مالزیایی خود در بیانیه‌ای گفت: «توافق امارات و بحرین با اسرائیل نقض آشکار طرح صلح عربی است که عادی سازی با اسرائیل را منوط به عقب نشینی آن از سرزمین‌های اشغالی ۱۹۶۷ و تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شرقی می‌داند».

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین از کشورهای عربی و اسلامی خواست از فلسطین در برابر نقشه‌های رژیم اشغالگر اسرائیل و دولت آمریکا حمایت کنند که می‌خواهند از طریق عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با اسرائیل، مسئله فلسطین را به انزوا ببرند و سپس نابود کنند.

المالکی تاکید کرد: «چنین توافقاتی هرگز به نفع تبلیغات انتخاباتی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نخواهد بود».

المالکی در دیدار با وزیر خارجه فلسطین تحرکات دیپلماتیک فلسطین را به خصوص در اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی برای پاسخ به سازش امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی را مورد بحث و بررسی قرار داد.

وزیر خارجه مالزی هم در این دیدار بر موضع کشورش در حمایت از حقوق ملت فلسطین با تشکیل کشور مستقل فلسطینی در مرزهای 1967 به پایتختی قدس شرقی تاکید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1072131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =