دانشگاه آزاد اسلامی به‌ عنوان بازوی علمی و فرهنگی در کنار مسئولان استانی قرار می‌گیرد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در گام دوم خود، توجه به آینده، اشتغال جوانان و تحصیل کارآمد را در سرلوحه کار قرار داده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در اولین برنامه سفر یک روزه خود به استان کردستان با مهندس بهمن مرادنیا استاندار کردستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

دکتر طهرانچی در این دیدار با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه اجتماعی است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در گام دوم خود، توجه به آینده و شغل جوانان و تحصیل کارآمد را در سرلوحه کار خود قرار داده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه فرهنگ و اشتغال دو رسالت اصلی این دانشگاه است، گفت: در رویکرد جدید، دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر توجه جدی به موضوعات فرهنگی، اصل مهارت آموزی را در دستور کار قرار داده و مهارت آموزی را با معیار کار آمادگی ارزیابی می‌کند.

وی افزود: سرای نوآوری دانشگاه که با هماهنگی و تعامل با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شده، به عنوان بستر فناوری و نوآوری، موضوعات مربوط به مهارت و اشتغال جوانان را دنبال می‌کند.

وی به ارتباط مؤثر دانشگاه آزاد اسلامی با بخش‌های دولتی اشاره کرد و گفت: معتقدیم که جهت‌گیری جدید دانشگاه آزاد اسلامی باید از طریق استانداری‌ها و تعامل و همکاری با مسئولان ارشد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استان‌ها آغاز شود. در این راستا در ابتدای هر سفر استانی با استانداران دیدار و گفت‌وگو صوت می گیرد تا برنامه‌ریزی دانشگاه براساس نقشه راه و سند آمایش هر استان تدوین و اجرایی شود.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی دارد که در بستر سند آمایش استان به‌ عنوان بازوی علمی، فرهنگی و اجتماعی در کنار نهادها و مسئولان دولتی قرار گرفته و زیرساخت‌های خود را برای توسعه استان به کار گیرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در متن موضوعات و چالش‌های استان در کنار مسئولان حضور دارد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی همه تلاش خود را برای افزایش بهره‌وری و اشتغال جوانان به کار خواهد گرفت.

دکتر طهرانچی در ادامه به طرح دانشگاه آزاد اسلامی برای تحول در حوزه کشاورزی اشاره کرد و افزود: این دانشگاه در گام نخست این طرح، پروژه 200 میلیارد تومانی تولید بذر صیفی‌جات را در اصفهان آغاز کرد. یکی دیگر از برنامه‌های دانشگاه در راستای طرح تحول کشاورزی این است که دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان را نیز به عنوان یکی از محورهای توسعه به بحث کشاورزی وارد کند.

وی با اشاره به رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی در ایجاد دانشکده‌ها با محوریت موضوعات آمایشی هر استان، اظهار داشت: در این راستا مقرر شده دانشکده ای با محوریت کشاورزی و امنیت غذایی در دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان ایجاد شود.

ایجاد دانشکده با محوریت کشاورزی و گردشگری علمی از برنامه‌های توسعه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی در استان کردستان است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد دانشکده با محوریت موضوعات گردشگری را از دیگر برنامه‌های این دانشگاه برای استان کردستان عنوان کرد و افزود: مجاورت این استان در کنار اقلیم کردستان عراق یکی دیگر از پتانسیل های این استان است که دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه گردشگری علمی و دیپلماسی علمی را مورد توجه قرار داده است.

وی افزود: در این راستا طرحی مدنظر است که براساس آن با جذب دانشجو از اقلیم کردستان، علاوه بر ارائه آموزش به ارتباط فرهنگی نیز توجه شود. در این طرح دانشجویان علاوه بر تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان به عنوان میهمان چند ترم را در دیگر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی می‌گذرانند تا از این طریق با فرهنگ کشور ما آشنا شوند.

دکتر طهرانچی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی برای تحقق برنامه‌های خود در استان کردستان نیازمند حمایت‌های استانداری و دیگر بخش‌های استان است، خاطرنشان کرد: در این زمینه همه توان علمی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی را که یک توان شبکه‌ای و منسجم است، به کار گرفته می شود.

استاندار کردستان: دانشگاه آزاد اسلامی در تولید، اشتغال و کشاورزی استان کردستان می‌تواند تأثیرگذار باشد

 بهمن مرادنیا استاندار کردستان در این دیدار، با اشاره به رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی در توجه به توسعه استان، گفت: این نگاه و رویکرد جای تقدیر دارد. کردستان ظرفیت‌های ویژه‌ای از جمله همجواری با اقلیم کردستان دارد که می‌توان از این ظرفیت برای جذب دانشجو استفاده کرد.

وی توجه به تولید، اشتغال و کشاورزی را از نیازهای استان کردستان برشمرد و افزود: با رویکردی که دانشگاه آزاد اسلامی اتخاذ کرده، می‌توان کارهای مهمی در این سه حوزه انجام داد.

 مرادنیا خاطرنشان کرد: از دانشگاه آزاد اسلامی می‌خواهیم که استانداری کردستان را به عنوان همراه و همکار خود بداند تا تمام توان خود را در زمینه توسعه استان انجام دهیم، چرا که معتقدیم دانشگاه آزاد اسلامی از مردم، جامعه و دولت جدا نیست.

در این جلسه مجید مشکینی مشاور و نماینده تام‌الاختیار رئیس دانشگاه در هیأت‌های امنای استانی، جهانشیر امینی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان، عباس گنجی ارجنکی قائم مقام معاونت بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه و سعید آزادیان دبیر شورای گسترش، آمایش، برنامه ریزی و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی حضور داشتند.

کد خبر: 1072200

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =