استخدام ۲۰۰۰ نیروی جدید در اورژانس کشور

وزیر بهداشت با بیان اینکه در طول سال ۱۳۹۸ بیش از ۴.۵ میلیون ماموریت در اورژانس کشور انجام شده است، گفت: همچنین قرار است ۲۰۰۰ نیروی جدید را در اورژانس کشور استخدام کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز) سعید نمکی در مراسم چهل و پنجمین سالروز تاسیس سازمان اورژانس کشور، ضمن تشکر از خیرین سلامت برای کمک به حوزه اورژانس، گفت: امروز را به تمام سپیدپوشان خدمت‌گذار و ایثارگر اورژانس کشور تبریک می‌گویم که در این سال‌ها حماسه‌های زیادی را خلق کردند. همچنین به دکتر کولیوند که همیشه در صحنه بوده است، این روز را تبریک می‌گویم.

وی افزود: اورژانس کشور به عنوان اولین خط دفاع ما و اولین مرحله رسیدگی به مصدومان، حادثه‌دیدگان و نیازمندان اورژانسی بهداشت و درمان کشور محسوب می‌شود و در صحنه حضور داشتند. ما در طول سال ۱۳۹۸ پاسخگوی بیش از ۱۸ میلیون تلفن در اورژانس کشور بودیم و همکاران ما در اورژانس کشور بیش از ۴.۵ میلیون ماموریت انجام دادند. در سیلاب‌ها و زلزله سال گذشته و اتفاقات دیگری مانند اربعین خدمت رسانی کردند. در اربعین  نیروهای اورژانس کشور ۳.۵ میلیون زائر را در پایگاه‌های مختلفی که بر سر راه زوار بود، مدیریت کردند. امسال داغ این عدم مسافرت را بر دل‌هایمان داریم. امیدوارم با دعای دوست‌داران عشاق حضرت امام حسین(ع) بتوانیم به زودی بر بیماری کووید-۱۹ فائق آییم و و سال دیگر اربعین را با پای پیاده راهی کربلا شویم.

نمکی ادامه داد: در اورژانس کشور توانستند بیش از ۹۶ هزار مورد بیمار قلبی را از طریق کد ۲۴۷ نجات دهند و بیش از ۲۶ هزار مورد سکته مغزی را در دقایق اولیه از مرگ حتمی نجات دهند. اتفاقی که افتاد این بود که خوشبختانه تعداد آمبولانس‌هایمان از ۲۴۰۰ آمبولانس به ۵۷۰۰ آمبولانس افزایش یافت. همچنین تعداد بالگردهای ما که هفت پایگاه اورژانس هوایی داشتیم به ۴۵ پایگاه افزایش دادیم. همچنین قرار است ۲۰۰۰ نیروی جدید را در اورژانس کشور استخدام کنیم.

وی افزود: یکی از اقدامات زیبایی که سال گذشته اتفاق افتاد، آمبولانس‌های دریایی بود که برای ساکنین جزایر خلیج همیشه فارس به کار آمد و امسال هم در راه‌اندازی اورژانس ریلی اقدام شد که عید غدیر اولین مورد آن را در استان زنجان راه‌اندازی کردیم و امروز دومین مورد آن را در استان فارس افتتاح کردیم. در عین حال تا پایان سال موارد متعددی از اورژانس ریلی را افتتاح می‌کنیم که این حرکت زنجیره خدمت‌رسانی اورژانس را در کشور تکمیل می‌کند که به صورت زمینی، هوایی، دریایی و ریلی باشد.

وزیر بهداشت گفت: در عین حال اتفاق دیگری که افتاد این بود که از روز نخستین که به وزارت بهداشت آمدم، همواره یکی از نگرانی‌هایم این بود که ما نیازمند پرسنل زن و بانوان  در اورژانس کشور هستیم تا خدمت‌رسانی به بانوان حادثه‌دیده راحت‌تر باشد. بر همین اساس بحث به کارگیری بانوان در اورژانس کشور مطرح شد که ۱۰ پایگاه در تهران و برخی شهرستان‌ها در این زمینه اختصاص داده شد و همچنین قرار شد از مهر امسال ۳۰ درصد ظرفیت پذیرش دانشجویان فوریت‌های پزشکی از میان بانوان باشد که این موضوع حلقه خدمت رسانی ما را تکمیل می کند.

نمکی گفت: همکارانم در اورژانس کشور که با صداقت و ایثارگری در صحنه‌های پرملال سیل، زلزله، حوادث جاده‌ای، مدیریت کرونا و... حضور دارند و یکی از پیش قراولان خدمت رسانی به مردم در دوران کرونا، همکارانم در اورژانس کشور بودند. من به عنوان برادر کوچک و به عنوان وزیر بهداشت زانو می‌زنم و دست همه این عزیزان را می‌بوسم و از خداوند برای همه آنها آرزوی توفیق و سربلندی دارم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1072250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =