از سایت‌هایی که اینماد ندارند؛ خرید نکنید

برای بررسی واقعی بودن اینماد کافی است روی لوگوی اینماد کلیک کنید و یک پنجره با اسم سایت می‌شود که کلیه مشخصات کسب و کار را نوشته و می‌توانید مورد تایید و واقعی بودن سایت را چک کنید.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) ، امروزه سایت‌های فیک یا جعلی به صورت گسترده در کشور ریشه دوانده و برخی مشکلات را برای خریداران اینترنتی به وجود آورده است. یکی از مهمترین راه‌های جلوگیری از سرقت‌های اینترنتی شناختن درگاه‌های اینترنتی جعلی است. کافیست یک بار اطلاعات خود را وارد یک صفحه جعلی کنید تا زمانی که رمز اینترنتی خود را عوض کنید فرصت کلاهبرداری از شما وجود دارد.

یکی از راه‌های شناسایی این صفحات آدرس URL سایت است که باید دقت شود همان آدرس اصلی درگاه اینترنتی باشد و حرفی کم یا اضافه نداشته باشد.همچنین آدرس سایت‌ها و درگاه‌های اصلی با آدرس اینترنتی https آغاز می‌شوند و در صورتی که درگاهی فاقد S باشد نباید به آن اعتماد کرد.یکی دیگر از راه‌های تشخیص صفحات جعلی، تازه کردن (رفرش شدن) صفحه است و در صورتی که شماره‌ها در صفحه کلید مجازی تغییر نکرد، آن صفحه جعلی است. در کنار این موارد توجه به اسم دامنه در تمام صفحات خرید از سایت مورد نظر و اینکه اسم دامنه باید در تمام صفحات یکی باشد.

بررسی لوگو و علامت اینماد در سایت و بررسی اینکه اینماد مورد تایید است (جهت بررسی واقعی بودن اینماد کافی است بروی لوگو اینماد کلیک کنید و یک پنجره با اسم سایت https://trustseal.enamad.ir باز می شود که کلیه مشخصات کسب و کار را نوشته و می توانید مورد تایید و واقعی بودن سایت را چک کنید). ترجیحا از سایت‌هایی که اینماد ندارند خرید نکنید چراکه در صورت مشکل مرجعی پاسخگو نیست.

کلید قفل امنیت در کنار نام دامنه که این انتقال اطلاعات بین شما و سایت را بصورت محرمانه انتقال می‌دهد هرچند این مورد اجباری نیست ولی نشان می‌دهد که سایت چقدر معتبر است و برای کاربرانش اهمیت قائل شده و این قفل را گذاشته است. زمان انتقال از سایت به درگاه بانک توجه داشته باشید که اطلاعاتی که در صفحه بانک به شما نمایش می‌دهد اولا آدرس دامنه بالا مربوط به درگاهاهی پرداخت بانکی باشد دوم اینکه اطلاعات فروشگاه و مبلغ و اسم دامنه ذکر شده دقیقا با مشخصات سایتی که خرید می کنید یکی باشد.


روش دیگر نیز این است که یک بار اطلاعات کارت بانکی خود را عمداً اشتباه وارد کنید، اگر پیغام خطا داد، یعنی درگاه جعلی نیست، اما اگر پیغام عملیات موفقیت آمیز است را مشاهده کردید، بدانید که با یک درگاه جعلی مواجه هستید.رعایت موارد امنیتی در سیستم‌های خانگی و سازمان و ادارات دولتی، تغییر دوره‌ای گذر واژه سیستم‌ها به منظور جلوگری از سوءاستفاده مجرمان، عدم بازنمودن ایمیل‌های ناشناس به منظور جلوگیری از نصب برنامه‌های جاسوسی و بدافزارها و در آخر در صورت برخورد با این نوع مشکلات به پلیس فتا مراجعه کنید.


 

کد خبر: 1072315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =