پویش احلی من العسل به صورت مجازی برگزار می‌شود

پویش احلی من العسل به مدت ۴۰ روز به صورت مجازی برگزار می شود که می‌تواند یاد و خاطره حضرت قاسم بن الحسن (علیه السلام) را در دل نوجوانان عاشورایی زنده نگه دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز) علیرضا کاظمی در جلسه شورای پایگاه مقاومت بسیج شهید شهسواری گفت: امسال علیرغم همه محدودیت‌هایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا به وجود آمده است برنامه ریزی خوبی برای برگزاری هشتمین سوگواره احلی من العسل انجام شد و پویش مجازی آن تا روز اربعین حسینی ادامه دارد که دستورالعمل آن به استان‌ها ابلاغ شده است و هرکدام از استان‌ها با توجه به شرایط بهداشتی، توانمندی‌ها و هماهنگی‌هایی که انجام دادند این فعالیت را به خوبی اجرا کردند و باید توجه داشت که این کار بسیار سنگین و ارزشمندی است که هماهنگی‌های لازم با صدا و سیما برای پخش این مراسم انجام شد و از شبکه‌های دو و قرآن سیما شاهد پخش زنده آن بودیم.

وی یادآور شد: البته با توجه به شیوع کرونا دو راهبرد بیشتر برای انجام فعالیت‌ها نداریم یا باید از ظرفیت صدا و سیما استفاده کنیم و یا باید از ظرفیت فضای مجازی بهره مند شویم و درست است که ظرفیت کارهای حضوری محدود شده است اما می‌توانیم همین ظرفیت محدود را به فضای مجازی منتقل کنیم و با شوق، ذوق و شعور، فعالیت‌ها را در عرصه فضای مجازی گسترش دهیم.

کاظمی خاطر نشان کرد: برگزاری پویش مجازی احلی من العسل اتفاق خوبی بود که در جریان است و همچنین باید بدانیم امسال برگزاری فعالیت‌های ارزشی به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است و همانطور که می‌دانید برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس از ۳ خرداد ماه آغاز شده است و به صورت هفته شمار برنامه‌ریزی شده و ما در این زمینه دو برنامه ملی داریم با عنوان جشنواره علمدار که به موضوع سردار شهید حاج قاسم سلیمانی می‌پردازد و برنامه دیگر ما برنامه لاله‌های روشن است که بی میزبانی استان مازندران برگزار می‌شود که دستورالعمل و مدل اجرایی آن متفاوت از سال گذشته است و در فضای مجازی برگزار می‌شود.

وی در خاتمه گفت: خوشحالیم که جلسات پایگاه با پیگیری دبیرخانه به خوبی برگزار می‌شود و ما باید پرچم و ارزش‌هایی مانند ایثار، مقاومت و شهادت که همانا ارزش‌های دفاع مقدس هستند را برپا نگاه داریم.

در ادامه جلسه محمدرضا مسیب زاده، مدیر کل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و جانشین فرمانده پایگاه گفت: شورای پایگاه مقاومت با حضور افراد پیشکسوت و با سابقه که برخی از اعضای آن در شورای بسیج مرکزی فرهنگیان عضو هستند نشان دهنده وجود روحیه بسیجی و اتفاقات خوب در این پایگاه است و علت تأخیر چند ماهه در برگزاری این جلسه شرایط کرونا و ممنوعیت‌هایی بود که در زمینه برگزاری جلسات وجود داشت البته تمام فعالیت‌ها در دبیرخانه با جدیت و به طور منظم پیگیری می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون که در آستانه چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس هستیم، باید یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی را گرامی بداریم زیرا باید به حق اعتراف کنیم اگر رشادت های این دلاورمردان در دفاع از کشور نبود اکنون شرایط کشور نا مشخص بود و همچنین باید یاد و خاطره سردار رشید اسلام شهید سپهبدحاج قاسم سلیمانی را که به تازگی به همرزمان شهیدشان پیوستند گرامی بداریم.

مدیر کل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: برگزاری مراسم نمادین هشتمین سوگواره احلی من العسل که همه ساله در یک روز برگزار می‌شد امسال با برگزاری پویش مجازی احلی من العسل به مدت ۴۰ روز اما به صورت مجازی برگزار می شود که می‌تواند یاد و خاطره حضرت قاسم بن الحسن (علیه السلام) را در دل نوجوانان عاشورایی زنده نگه دارد.

وی تصریح کرد: علاوه بر این باید از اداره کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی برای برگزاری جشنواره علمدار که یادآور خاطره دلاورمردی های سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی است تقدیر و تشکر کنیم.

همچنین علی رمضانی، مدیر کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش در این جلسه گفت: ما اقدامات بسیار خوب و گسترده‌ای نظیر اردوهای راهیان نور، اردوهای شمیم نور، جشنواره علمدار و لاله‌های روشن انجام می‌دهیم که همه مرتبط با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است اما باید به مستندسازی توجه کنیم تا بتوانیم کارها را به دیگران نیز ارائه دهیم.

در ادامه جلسه هر کدام از اعضای شورای پایگاه مقاومت بسیج شهید شهسواری به اعلام نظر در مورد فعالیت‌ها و ماموریت‌های محوله خود پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1072349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =