برنامه‌های دانشگاه آزاد زنجان برای هفته دفاع مقدس اعلام شد/ از برگزاری اردوی کوهپیمایی تا کرسی مجازی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان گفت: بر اساس مصوبات شورای فرهنگی دانشگاه آزاد زنجان، برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس در ۶ محور تدوین شد.

حسین محمدی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برنامه‌های این واحد دانشگاهی در هفته دفاع مقدس اظهار کرد: بر اساس مصوبات شورای فرهنگی دانشگاه آزاد زنجان، برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس در ۶ محور تدوین شد به طوری که در این هفته برای هر روز برنامه‌ای جداگانه خواهیم داشت. این برنامه‌ها برای دانشجویان، کارکنان و استادان طراحی شده است.

وی افزود: بخشی از این برنامه‌ها در فضای باز دانشگاه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد و بخش دیگری از برنامه‌ها به صورت وبینار و در بستر فضای مجازی در نظر گرفته شده است.   برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی مجازی با موضوعاتی از قبیل نقش زنان در دفاع مقدس، از جمله برنامه‌های مهمی خواهد بود که در فضای مجازی انجام خواهد شد.

محمدی با اشاره به جزئیات برنامه‌های چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس ادامه داد: تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا با حضور سردار وزیری یکی از سرداران دوران دفاع مقدس روز دوشنبه ۳۱ شهریورماه در جوار یادمان شهدای گمنام دانشگاه آزاد زنجان و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، اولین برنامه ما برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس خواهد بود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان تصریح کرد: برای اول مهرماه، کارگاه ۸ ساعته را با عنوان «وظیفه دانشگاه در تبیین مفاهیم دفاع مقدس» برگزار خواهیم کرد که ۶ ساعت آن به صورت مجازی و ۲ ساعت آن به صورت حضوری است. در این کارگاه نقش اساسی دانشگاه و دانشجویان در تبیین مفاهیم دفاع مقدس به صورت تخصصی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. همچنین برای این کارگاه ۳ سخنران دعوت شده است که مباحث را به صورت گفت وگو محور پیش خواهند برد.

وی سومین برنامه دانشگاه آزاد زنجان برای هفته دفاع مقدس را برگزاری نشست ویژه‌ای با عنوان «نقش بانوان در دفاع مقدس» دانست و گفت: این برنامه در روز سوم مهرماه با حضور یکی از استادان خواهر بسیجی که جزو رزمندگان دفاع مقدس نیز بوده‌اند، برگزار خواهد شد. همچنین در این برنامه از حضور سردار بیات یکی از سرداران دوران دفاع مقدس در استان زنجان نیز دعوت شده است.

محمدی اضافه کرد: به دنبال اخذ مجوز از ستاد ملی کرونا برای برگزاری پیاده روی مزار تا مزار در روز پنج شنبه سوم مهرماه هستیم که امیدواریم بتوانیم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، مجوز برگزاری این پیاده روی را اخذ کنیم. واحد زنجان در شمالی ترین نقطه شهر قرار دارد و لذا در این مراسم، شرکت کنندگان حد فاصل میان مزار شهدای گمنام دانشگاه تا مزار شهدای گمنامی که در دامنه کوه همجوار با دانشگاه قرار دارد را طی خواهند کرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان خاطرنشان کرد: برای شنبه چهارم مهرماه، کرسی آزاد اندیشی مجازی را با عنوان «نقش دفاع مقدس در عمق بخشی به حجاب» برگزار خواهیم کرد. پیش بینی ما این است که این کرسی با استقبال خوبی از سوی دانشجویان و استادان مواجه شود. برای روز یکشنبه نیز تور مجازی موزه گردی دفاع مقدس را برگزار خواهیم کرد که  علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت آپارات یا صفحه اینستاگرام دانشگاه، از این تور مجازی استفاده کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1072577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =