تأسی به فرهنگ انقلاب اسلامی عامل پیروزی‌های مردم یمن است

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: تأسی به فرهنگ عاشورایی انقلاب اسلامی عامل پیروزی‌های یمنی‌ها در جنگ با آل سعود شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، سردار علی فدوی شب گذشته در بیست و سومین گردهمایی یادگاران هشت سال دفاع مقدس استان البرز، که در سپاه ناحیه امام حسین (ع) کرج برگزار شد، اظهار کرد: زیباترین جلوه بهشت جلساتی است که رنگ و بوی دنیا ندارد؛ بلکه رنگ و بوی شهدا و آنچه جلوه حق از آن برخوردار است را دارد.

وی بیان کرد: شهدا در مرتبه‌ای قرار دارند که اگر کل مردم دنیا جمع شوند نمی‌توانند مرتبه‌ای که خدا به شهید داده است اضافه کنند اما شهید می‌تواند به همه عنایت داشته باشد، به خاطر اینکه خداوند این افتخار و اختیار را به شهید داده است.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به آیه ۱۶۹ سوره آل‌عمران (و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله بل احیا عند ربهم یرزقون)، یادآور شد: این آیه شریفه در وصف شهدا در دوران دفاع مقدس خوانده می‌شد.

وی ادامه داد: ذیل این آیه در تفسیر مجمع‌البیان، عالی‌ترین حدیثی است که درباره مرتبه شهدا بیان شده است و این حدیث از امام رضا (ع) نقل شده و ایشان از امام حسین (ع) نقل کرده‌اند و امام حسین (ع) از امیرالمؤمنین (ع) نقل کرده‌اند و امام علی (ع) از پیامبر خدا (ص) نقل کرده‌اند و در فرازهایی از این حدیث بلند رسول خدا (ص) از خداوند نقل شده است، از لحظه‌ای که رزمنده جبهه حق نیت می‌کند جهاد کند تا وقتی که در عالی‌ترین مرتبه‌ای که شهدا قرار می‌گیرند، به عبارتی خداوند آزادی از آتش دوزخ را برای شهید می‌نویسد.

فدوی بیان کرد: در این حدیث بلند عبارتی وجود دارد که شاید آرام‌بخش‌ترین و طمأنینه‌ترین سخنی است که خداوند برای خانواده شهدا به ارمغان آورده این است که می‌فرماید؛ من در بین اهل‌بیت تو جانشین تو هستم هر که آنان را خشنود کرده مرا خشنود و هر کس آنان را خشمگین کند مرا خشمگین کرده است.

وی یادآور شد: در فراز این حدیث بلند آمده است آنگاه که شهیدان به سوی سفره‌های گوهرنشان روند و بر آن نشیند و هر شهیدی ۷۰ هزار از اهل‌بیت خود را و ۴۸۰ همسایه خود را شفاعت می‌کند حتی اگر همسایگان بر سر نزدیک نشستن با آنها با هم مناظره و دعوا کنند.

دشمنی دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب آغاز شد

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه در این دنیای پرتلاطم در هر لحظه نمادی از جبهه حق انقلاب اسلامی و جبهه باطل شیطان بزرگ آمریکا و هم‌پیمانانش بروز پیدا می‌کند، گفت: اکنون چهل و یکمین سال و ۷ ماه از انقلاب اسلامی گذشته است از لحظه اولی که پیروزی انقلاب اسلامی تحقق پیدا کرد تنها ۲۴ ساعت به‌صورت سازمان‌یافته دشمن به ما حمله نکرد، دشمنان اسلام صبح روز ۲۴ بهمن ۵۷، سازمان‌یافته به ما حمله کردند یعنی بدون اینکه حتی یک‌لحظه را از دست داده باشند آنان در وجه باطل خودشان مصر هستند و تلاش می‌کنند به جبهه حق انقلاب اسلامی حمله کنند.

وی تصریح کرد: در طول تاریخ غیر از مقطعی که مربوط به خود رسول‌الله (ص) و ائمه معصومین (ع) دشمنان زمان پیامبر و معصومین خیلی قوی‌تر بودند و اتحادی که در جنگ احزاب ابوسفیان بقیه شیاطین گرفتند بسیار بزرگ‌تر از اتحادی بود که دشمنان ما به خود گرفتند و غیر از آن مقطع در طول تاریخ هیچ مقطعی نیست که این همه دشمنی و همبستگی جبهه باطل علیه جبهه حق داشته باشد.

وی افزود: در این زمان طولانی دشمنان یک پیروزی نداشتند اما در جبهه حق انقلاب اسلامی پیروزی‌هایمان طولانی است و این قاعده‌ای است که خداوند گذاشته است.

فدوی افزود: امام خمینی (ره) وقتی نهضت انقلاب اسلامی را شروع کردند بر مبنای قاعده‌هایی که خداوند مشخص کردند به پیروزی رسیدند هر وقت به این قاعده‌ها عمل شود وعده خدا حق است و در وعده خدا هیچ تخلفی نیست.

وی گفت: در یکی از قاعده‌های قرآن صراحتاً بیان شده است دو حزب در دنیاست نخست حزب خدا و دیگری حزب شیطان، اتمام انسان‌ها در دنیا یا در حب خدا یا در حزب شیطان صورت می‌گیرد، خداوند می‌گوید در هر صورت حال و آینده همیشه حزب خدا پیروز و غالب است نه تنها غالب بلکه مصلح هستند ما باید تلاش کنیم در حزب خدا باشیم.

جانشین فرمانده کل سپاه توضیح داد: دلیل گویای اینکه به آن شرط‌های خداوند عمل شده، ۲۰۰ هزار شهید دوران دفاع مقدس است و بیش از ۴۰ هزار از بندگان خدا در این لباس شهید شدند بیش از صد هزار شهید در لباس خاکی شهید شدند و این نشانگر آن است که به شرط‌های خدا در انقلاب اسلامی عمل شده است.

وی با اشاره به آیه شریفه «ِ وَ مَنْ یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجا ِ وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ وَ مَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَی اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِکُلِّ شَیْ‏ءٍ قَدْرا» تصریح کرد: مراقب باشیم تقوی الهی داشته و به تکالیف الهی خود عمل کنیم و خداوند دنبال بهانه است به بندگان خوب خود عنایت ویژه داشته باشد

وی با تأکید به اینکه در مناطق دوری که دلدادگان جمهوری اسلامی قرار دارند دشمنان نتوانستند به پیروزی دست یابند، گفت: یمن فقیرترین کشور دنیا بوده است و اکنون در محاصره کامل و رفت و آمد به این کشورغیرممکن است اما یمنی‌ها که دلدادگان دور جمهوری اسلامی هستند هر چند روز یکبار توانمندی جدیدی از خود بروز می‌دهند و همه عالم همان‌طور که علیه ما خباثت کردند در آنجا هم می‌جنگند نه تنها ضعیفان سعودی بلکه آمریکایی‌ها، صهیونیست و اروپایی‌ها کشورهای سعودی و اماراتی می‌جنگند و از عهده یمن بر نیامدند اینها عصبیت جاهلی دارند و الا فریاد می‌زدند که ما را نجات دهید؛ زیرا این ضمانت خداست‌.
منبع:مهر
انتهای پیام

کد خبر: 1072652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =