تدوین شاخص‌های آموزشی مناطق محروم تا پایان مهرماه

مدیرکل دفتر عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش گفت: تا پایان مهرماه شاخص‌های آموزشی مناطق کمتر توسعه یافته و محروم توسط وزارت آموزش و پرورش آماده می‌شود تا بر اساس آن بتوانیم نقشه راه تعیین کنیم.

محمدرضا سیفی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه آموزش در مناطق عشایری و روستای به صورت حضوری برگزار می‌شود، اظهار کرد: تعداد دانش‌آموزان در این مدارس کم بوده و منجر به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مدارس شده است. از طرفی مدارس عشایری معمولا در مناطق سفید قرار دارند و هیچ‌گونه ابتلایی به ویروس کرونا در بین دانش‌آموزان این مناطق وجود نداشته است.

وی ادامه داد: آموزش در مناطق عشایری به صورت حضوری انجام خواهد شد. در برخی نقاط اگر دانش‌آموزان به تلویزیون و شبکه شاد دسترسی نداشته باشند، از طریق درسنامه‌های خودآموز مطالب درسی را برایشان ساده‌سازی می‌کنیم تا بتوانند دروس خود را فرا گیرند. اگر دانش‌آموزان مشکل یا سوالی در زمینه فراگیری امور درسی خود داشته باشند می‌توانند این مسائل را به صورت هفتگی پیش راهبران آموزشی و تربیتی مطرح کنند.

مدیرکل دفتر عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر تمام مدارس عشایری کشور دایر هستند، سلامت دانش‌آموزان برای ما اولویت دارد؛ اما  آموزش آنان نیز در مرکز توجه وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.

وی با اشاره به پویش «همه با هم با یک تبلت مدرسه می‌سازیم»، اظهار کرد: خوشبختانه خیرین مدرسه‌ساز در این زمینه فعالیت‌های خوبی داشتند، قرار شد تا پایان مهرماه شاخص‌های آموزشی مناطق کمتر توسعه یافته و محروم آماده ‌شود تا بر اساس آن بتوانیم نقشه راه تعیین کرده و مشخص کنیم در یک استان مشخص با مشکل بهداشتی مواجه هستیم. این نقشه راه به وضعیت پوشش تحصیلی در استان‌های دیگر نیز می‌پردازد.

سیفی بیان کرد: تاکنون معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری همکاری خوبی با آموزش و پرورش داشته است، 14 هزار تبلت (به ازای هر تبلت مبلغ یک میلیون و 700 هزار تومان) از طریق بنیاد علوی به حساب کمیته امداد امام خمینی(ره) واریز شده است. بنیاد برکت هزینه خرید 15 هزار تبلت دانش‌آموزی را در مدارسی که توسط این بنیاد ساخته شده برعهده گرفته است. شرکت پتروشیمی ایران 10 هزار تبلت در مناطق ماهشهر، عسلویه، خارک و فریمان بر اساس اطلاعات دریافتی از سوی دفتر توسعه عدالت آموزشی وزارت آموزش و پرورش تهیه کرده است. تمام مشخصات فنی تبلت‌های مورد نیاز برای افرادی که به آموزش و پرورش در زمینه تهیه این ابزار کمک می‌کنند، ارسال شده است.

وی خاطرنشان کرد: کدملی 5 هزار دانش‌آموز بنا به درخواست وزارت تعاون، کار ور رفاه اجتماعی در اختیار آنان قرار داده شده و مقرر شده است به ازای هر تبلت مبلغ 15 میلیون ریال در قالب شارژ کارت بانکی در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد، این اقدام در مناطق محروم خراسان جنوبی، خوزستان و کرمان انجام شده است. گفتنی است این مبلغ بر اساس کد ملی دانش‌آموزان به آنان اختصاص می‌یابد و دانش‌آموز تنها می‌تواند برای خرید تبلت از آن استفاده کند. بانک رفاه کارگران، 10 میلیارد ریال به حسابی که آموزش و پرورش مشخص کرده، واریز کرده است.

مدیرکل دفتر عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش گفت: جامعه هدف دفتر توسعه عدالت آموزشی وزارت آموزش و پرورش، تامین تبلت برای 100 هزار دانش‌آموز در مناطق محروم، کم‌تر توسعه یافته و در حاشیه شهرها تا پایان آبان ماه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1072685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =