اوباما خواستار تأخیر در جایگزینی قاضی دیوان عالی شد

به دنبال مرگ یکی از قاضیان دیوان عالی آمریکا، رئیس‌جمهور پیشین این کشور از مجلس سنا خواسته که انتخاب جایگزین وی را تا بعد از برگزاری انتخابات ۲۰۲۰ به تعویق بیندازد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، به دنبال مرگ «راث بیدر گینسبرگ»، یکی از ۹ قاضی دیوان عالی آمریکا، «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا از مجلس سنا خواسته که انتخاب جایگزین برای وی را تا بعد از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ به تعویق بیندازند.

به نوشته وبگاه شبکه خبری راشا تودی، روز گذشته (جمعه) در مراسم بزرگداشت گینسبرگ، اوباما خواست تا رأی‌گیری برای انتخاب جایگزین برای این قاضی ۸۷ ساله به تأخیر بیفتد.

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا با اشاره به اصلی که بعد از مرگ «آنتونین اسکالیا» یکی از قاضیان محافظه‌کار دیوان عالی آمریکا در سال ۲۰۱۶ اجرا شد، این اقدام را ممکن دانست.

در سال ۲۰۱۶ با توجه به مخالفت باراک اوباما برای جایگزینی آنتونین اسکالیا قبل از انتخابات، «میچ مک‌کانل»، رهبر حزب اکثریت سنا گفت این رأی‌گیری قبل از انتخابات برگزار خواهد شد.

با توجه به اینکه جمهوری‌خواهان همچنان کنترل مجلس سنا و کاخ سفید را در اختیار دارند، مرگ گینسبرگ فرصتی را برای محافظه‌کاران به وجود می‌آورد تا اکثریت خود را با نسبت ۶ به ۳ حفظ کنند.

بامداد امروز (شنبه) رسانه‌های آمریکایی از مرگ راث بیدر گینسبرگ، یکی از ۹ قاضی دیوان عالی آمریکا بر اثر ابتلا به سرطان خبر دادند.

گینسبرگ در زمان مرگ ۸۷ سال سن داشت و مسن‌ترین قاضی دیوان عالی آمریکا بود. او ۲۷ سال در این سمت خدمت کرد. 

دیوان عالی آمریکا بالاترین مرجع حل اختلاف در آمریکاست و تصمیم‌گیری نهایی در موارد بروز اختلاف بین دولت و کنگره نیز بر عهده این نهاد است. 

عضویت در هیئت قضات دیوان عالی آمریکا مادام‌العمر است و تغییر در ترکیب این هیئت می‌تواند سال‌ها بر وضعیت موازنه قوا در این کشور اثرگذار باشد.
منبع:فارس
انتهای پیام

کد خبر: 1072686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =