مهم‌ترین هدفِ تشکل‌های دانشجویی شبکه‌سازی است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اراک گفت: در مسیر شبکه سازی تشکل‌های دانشجویی، همکاری‌های خوبی را خیریه‌های استان از جمله خیریه «نسیم مهربانی» داشتیم تا فعالیت‌های دانشگاه با این خیریه‌ها نیز به اشتراک گذاشته شود.

حمید ترنج زر معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اراک  در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره نقش گروه‌های دانشجویی این استان در فعالیت‌های فرهنگی چندماه گذشته، اظهارکرد: طی چندماه گذشته که شاهد شیوع کرونا در کشور بودیم،تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی به ویژه بسیج دانشجویی، در ابتدا فعالیت‌هایی را به صورت جسته و گریخته آغاز کردند اما با گذشت زمان و با ورود نهادهای مردم نهاد مانند نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، فعالیت‌ها به صورت بهتری انجام شد.

وی افزود: در این مدت فعالیت‌های از قبیل تهیه بسته‌های اقلام غذایی و کمک معیشتی و همچنین توزیع گوشت قربانی برای نیازمندان استان انجام شد که تشکل‌های دانشجویی نقش بسزایی را در آن داشتند؛ البته باتوجه به تعطیلی دانشگاه‌ها این فعالیت‌ها به صورت پراکنده انجام می‌شد اما بعد از تعطیلات نوروز، شاهد فعالیت‌های منسجم تری از سوی تشکل‌های دانشجویی استان بودیم.

ترنج زر ادامه داد: مهم ترین کاری که برای ساماندهی فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی انجام دادیم، شبکه سازی آن‌ها بود تا از موازی‌کاری ‌و دوباره‌کاری جلوگیری شود؛ در همین خصوص هم جلساتی را با کلیه تشکل‌های دانشجویی استان برگزار کردیم که در این جلسات، بر تقسیم کار گروه‌ها و تشکل‌ها تاکید شد. همچنین قرار بر این شد که براساس این تقسیم کار، هرکدام از تشکل‌های دانشجوی بخشی از امور را برعهده بگیرند تا از موازی کاری جلوگیری شود.

نماینده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد استان مرکزی تصریح کرد: در مسیر شبکه سازی تشکل‌های دانشجویی، همکاری‌های خوبی را خیریه‌های استان از جمله خیریه «نسیم مهربانی» داشتیم تا فعالیت‌های دانشگاه با این خیریه‌ها نیز به اشتراک گذاشته شود.

وی با بیان این که فرآیند شبکه سازی تشکل‌های دانشجویی هنوز تکمیل نشده است، اضافه کرد: پراکندگی دانشجویان و عدم حضور در دانشگاه، فرآیند شبکه سازی را مقداری سخت کرده است؛ با این وجود اما سعی کردیم ارتباط خود را با سرشبکه‌های تشکل‌های دانشجویی حفظ کنیم و قرار بر این شد که این شبکه در کل استان فعال‌ترشود. البته که فرآیند آسانی نیست اما تمام تلاش خود را خواهیم کرد که بتوانیم به زودی به این هدف دست پیدا کنیم.

ترنج زر با اشاره به همکاری مسئولان با تشکل‌های دانشجویی گفت: خوشبختانه مسئولان دانشگاه همکاری‌های خوبی را با تشکل‌های دانشجویی داشته‌اند و به نوعی طی این مدت در راس فعالیت‌های خیرخواهانه قرار داشته‌اند؛ همچنین زمینه را برای تسهیل فعالیت‌های فرهنگی خیرخواهانه فراهم کرده‌اند که جا دارد از آن‌ها تشکر و قدردانی داشته باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما سعی خواهیم کرد در سال تحصیلی جدید، به فعالیت‌های جهادی و فرهنگی تشکل‌های دانشجویی استان مرکزی، نظم و ساماندهی بیشتری بدهیم و اقشار مختلف از جمله دانشجویان، استادان و کارمندان را در فعالیت‌ها به کار بگیریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1072761

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =