هفتمین کنگره بین‌المللی «عهد مع الحسین(ع)» برگزار می‌شود

مدیر موسسه مطالعات راهبردی اصحاب الحسین علیه‌السلام گفت: کنگره بین‌المللی «عهد مع الحسین(ع)» از ۱۱ تا ۱۸ مهرماه با الهام از مدل نجف تا کربلا و محوریت «اربعین و امت سازی» برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس اندیشه باشگاه خبرنگاران دانشجویی، (ایسکانیوز)، حجت‌الاسلام سعید اصفهانیان دبیر کنگره عهد مع الحسین و لقاء الحسین از انتشار فراخوان هفتمین کنگره بین‌المللی لقاء الحسین و هفتمین کنگره عهد مع الحسین ع توسط ستاد مطالعات معرفتی و علمی اربعینی، موسسه مطالعات راهبردی و فرهنگی اصحاب الحسین علیه‌السلام خبر داد.
 حجت‌الاسلام اصفهانیان عنوان هفتمین کنگره بین‌المللی عهد مع الحسین و لقاءالحسین را اربعین و امت سازی از خودسازی تا تمدن سازی اعلام کرد و اظهار داشت: خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی، نخ تسبیح بیانیه‌ی گام دوم انقلاب اسلامی بوده و ضروری است تا ظرفیت‌های آن در پیوند با جریان عظیم اربعین موردبررسی و مداقه قرار گیرد.
او محور اصلی کنگره هفتم عهد مع الحسین را «امامِ امی و امت جهانی از اربعین تا ظهور» و کنگره هفتم لقاء الحسین را امت اسلامی و تکالیف ما دانست و خاطرنشان کرد: تمرکز بخشی بر محورهای اربعین بین‌الملل، امت و محورهای «اربعین، گام دوم، تمدن» مویدی بر این معناست که می‌توان این مهم را در مؤلفه‌هایی نظیر امید و آینده، امت سازی، جامعه پردازی و تمدن سازی و … مشاهده نمود.
وی در ادامه محورهای فراخوان کنگره نجف را چیستی زندگانی قرآنی و تمدنی در عصر حاضر، امت قرآنی و شاخص‌های تمدن آن، نسبت جوامع بشری با امت جهانی در نگاه وحی و کلام معصومین، پدیده جهانی‌شدن در عصر حاضر و امت جهانی از منظر ادیان الهی، امام امی از منظر قرآن کریم و نقش وی در شکل‌گیری امت آخرالزمان عنوان کرد.
حجت‌الاسلام اصفهانیان در ادامه به محورهای فراخوان کنگره کربلا اشاره کرد و گفت: محورهای اصلی این کنگره نیز شامل رفتارهای افراط‌گرایانه و تفرقه آفرین در فرق مختلف اسلامی (اعم از شیعه و سنی) در زمان حاضر، کشورهای محور مقاومت و امت؛ از شکل‌گیری تا نحوه مقابله با استکبار جهانی، مسائل امت اسلامی در عصر حاضر با نگرش تقویت امت آخرالزمانی می‌باشد.
وی زمان برگزاری همایش را 11 تا 17 مهرماه 1399 عنوان کرد و افزود: مهلت ارسال خلاصه آثار علاقه‌مندان به شرکت در این فراخوان 31 مردادماه می‌باشد که نتایج داوری آن 11 شهریورماه صورت خواهد گرفت و پذیرفته‌شدگان در این مرحله می‌توانند متن کامل آثار خود را تا تاریخ 31 شهریور ماه به دبیرخانه کنگره ارسال نمایند.
گفتنی است حامیان برگزاری این کنگره برخی از مؤسسات آموزش عالی، مؤسسات پژوهشی و سازمان‌های دولتی/حکومتی و عتبات عالیات می‌باشد که در شهرهای نجف اشرف، کربلای معلی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، قم مقدسه، یزد، اصفهان، هرات، بیروت و… برگزار می‌شود.

 انتهای پیام

کد خبر: 1072773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =