زبان هنر سبب بازگو کردن مجاهدت‌های کادر درمان به نسل‌های بعدی می‌شود

مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتقاد دارد برگزاری جشنواره فصل همدلی موجب تحکیم همراهی و همدلی تمام آحاد جامعه با کادر درمان خواهد شد.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، علی فریدونی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو، با بیان اینکه راه‌اندازی جشنواره فصل همدلی توسط فرهنگسرای اندیشه یکی از اقدامات نیک و ارزنده‌ای است که می‌تواند در قدردانی از زحمات و تلاش‌های کادر درمان موثر باشد، گفت: مردم نیز باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقدمات ریشه‌کن شدن ویروس کرونا را مهیا و راه را برای مقابله هرچه بیشتر و بهتر کادر درمان با این بیکاری منحوس فراهم کنند.

مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه همدلی مردم با کادر درمان قطعا به تضعیف و شکست کرونا منجر خواهد شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه از اولین روز شیوع ویروس کرونا، تمام دغدغه مسوولان حوزه سلامت و کادر درمان بر رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم بود و امروز هم بر این نکته مهم تاکید دارند، روا نیست که عده‌ای اندک از مردم با بی‌تفاوتی نسبت به دستورالعمل‌های بهداشتی، زحمات و خستگی‌های کادر درمان را دوچندان کنند.

وی در ادامه با اشاره به دوران هشت سال جنگ تحمیل، تصریح کرد: یکی از مولفه‌های مهمی که در دوران دفاع مقدس منجر به شکست دشمن بعثی شد، روحیه ازخودگذشتگی، ایثار و فداکاری رزمندگان و شهدای جنگ تحمیلی و به ویژه همراهی و همدلی تمام آحاد جامعه با آن‌ها بود.

این مقام مسئول، افزود: بنابراین اگر مردم در این مسیر اهتمام ویژه‌ای نمی‌ورزیدند مطمئنا کار برای رزمندگان در راه مبارزه با دشمنان تا بن‌دندان مسلح سخت و دشوارتر می‌شد.

مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در مقابل یک دشمن خطرناک و پنهان قرار داریم، ادامه داد: امروز نیز همچون دوران هشت سال دفاع مقدس به وحدت و همکاری و همیاری تمام مسئولان به خصوص کادر درمان و تعامل گسترده مردم با مسوولان حوزه سلامت نیاز داریم.

وی بیان کرد: همانطور که خطرات و آسیب‌های ناشی از حمله رژیم بعث عراق به کشورمان را دیدم و آن را جدی گرفتیم و برای شکست دشمن بعثی مجاهدت‌ها کردیم، امروز هم باید آثار مخرب ناشی از شیوع ویرس کرونا را جدی گرفته و همگان برای شکست کامل این بیماری تلاش کنیم.

فریدونی با بیان اینکه روحیه فداکاری و همنوع دوستی ایرانیان برای جهانیان شناخته شده است، گفت: دوران دفاع مقدس اوج تجلی یافتن روحیه ایثارگری و فداکاری ملت ما بود؛ لذا همانطور که متولیان عرصه هنر کوشیدند و از تمام ظرفیت‌ها برای نهادینه شدن فرهنگ و آموزه‌های دفاع مقدس به نسل کنونی و زنده نگه داشتن یاد و خاطرات رزمندگان و شهدای جنگ تحمیلی به روش‌های گوناگون از جمله تولیدات هنری اقدام کردند، امروز نیز می‌توانیم در عرصه هنر کارهای فراوانی در جهت بازگو کردن مجاهدت‌های کادر درمان به نسل‌های بعدی انجام دهیم.

این مقام مسئول ادامه داد: بر این اساس نباید از زبان هنر در ترویج فرهنگ ایثارگری و فداکاری مسئولان خدوم حوزه سلامت و کادر درمان به آیندگان غافل شویم.

مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتقاد دارد حرکت خودجوش و داوطلبانه فرهنگسرای اندیشه مبنی بر راه اندازی جشنواره فصل همدلی، هدف بزرگی همچون ماندگار کردن فرهنگ همنوع دوستی ایرانیان در تاریخ را دنبال می‌کند.

وی گفت: زبان هنر در این زمینه بسیار موثر و تاثیرگذار است و اینکه متولیان این مجموعه فرهنگی همت تلاش کرده‌اند به واسطه زبان هنر، زحمات کادر درمان را قدردان باشند و روحیه فداکاری و ایثارگری ایرانیان را برای نسل‌های آینده جاودان کنند، نشان از اوج همت، غیرت و برنامه‌ریزی دقیق مسئولان این فرهنگسرا دارد.

فریدونی خاطرنشان کرد: یقینا شعر، داستان‌نویسی، عکسبرداری، رمان، کتاب و ساخت فیلم و هنرهای نمایشی در این مقوله بسیار اثرگذار است از این رو از تمام مسئولان و به خصوص هنرمندانی که در زمینه‌های مختلف فرهنگی - هنری صاحب سبک و نظر هستند، می‌خواهم که با سرعت هرچه بیشتر به این پویش بپیوندند و به این بهانه دِین خود به کادر درمان را ادا کنند.

کد خبر: 1073003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =