فعالیت‌ انجمن‌های علمی در بستر مجازی ادامه دارد/ پویایی علمی دانشجویان در گرو رقابت‌های سالم

دبیر انجمن علمی روانشناسی دانشگاه آزاد واحد یادگار امام خمینی(ره) گفت: با فراهم شدن امکانات در بسترهای مجازی و تحت وب، شرایط ازسرگیری فعالیت‌های علمی دانشجویان در غالب انجمن علمی، مجددا میسر شد.

شایان خدادی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در خصوص تشکیل انجمن علمی روان‌شناسی و فعالیت‌های آن اظهار کرد: انجمن علمی روانشناسی تشکلی نوپا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) است که فعالیت خود را در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ کرده است. 

وی افزود: این انجمن  با هدف گسترش دامنه فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانشجویان روانشناسی واحد یادگار امام خمینی(ره) و پویایی آنها در حوزه تخصصی، تشکیل شده که در آغاز فعالیت با بروز ویروس کرونا و تبعات ناشی از آن در حوزه‌های آموزشی و علمی با چالش هایی در نحوه اجرای  برنامه‌های خود روبرو شد.

دبیر انجمن علمی روان‌شناسی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد یادگار امام خمینی(ره) بیان کرد: شرایط جدید امکان اجرای بازدیدهای علمی از مراکز نگهداری بیماران اعصاب و روان ، برگزاری کارگاه‌های تخصصی به صورت حضوری و یا برگزاری کنفرانس‌ها و سمینارهای علمی که همگی از برنامه‌های پیشبینی شده انجمن بود را غیرممکن ساخت.

خدادی درباره ایجاد پلتفرم جدید برای فعالیت‌های علمی عنوان کرد: با فراهم شدن امکانات در بسترهای مجازی و تحت وب، شرایط ازسرگیری فعالیت‌های علمی دانشجویان در غالب انجمن علمی، مجددا میسر شد.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی این انجمن با حمایت‌های صورت گرفته از سوی دانشگاه آزاد اسلامی و باشگاه پژوهشگران جوان واحد یادگار امام خمینی(ره)، با برنامه‌ریزی و برگزاری وبینارهای علمی به طور فعال و مستمر توسط اساتید و دانشجویان توانمند، قصد دارد سهم مهمی در اجرای فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانشجویی ایفا کند. 

دبیر انجمن علمی روان‌شناسی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد یادگار امام خمینی(ره) گفت: موضوعات این وبینارها غالبا عمومی و کاربردی و یا تخصصی خواهد بود که حیطه‌های مرتبط با رشته، بین رشته ای یا حتی در پاره‌ای از موارد غیر مرتبط با رشته را در بر می‌گیرد.

خدادی تصریح کرد: انجمن علمی روان‌شناسی تاکنون از انجمن‌های فعال واحد یادگار امام خمینی(ره) ، در برگزاری وبینارهای علمی بوده که با استقبال قابل قبولی از سوی مخاطبین مواجه شده است. از همین رو با بهره‌گیری از این ظرفیت‌های بالقوه، می‌توان بستر مناسبی برای تعاملات علمی بین اساتید و دانشجویان فراهم ساخت، که در ادامه با ایجاد رقابت سالم و انگیزه‌های مثبت، موجب پویایی علمی و پژوهشی آنان شود. 

وی در خصوص برنامه‌های آتی انجمن علمی روان‌شناسی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری خاطرنشان کرد: تشکیل کارگروه‌های پژوهش، مقاله نویسی، ترجمه مقالات خارجی و تولید محتوا، با همکاری دانشجویان توانمند و اساتید راهنما، از اهداف مهم انجمن علمی روان‌شناسی در سال آتی خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1073192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =