برگزاری مراسم چهلمین سالگرد دفاع مقدس در دانشگاه آزاد بوئین زهرا

مراسم چهلمین سالگرد دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا با حضور رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، مراسم چهلمین سالگرد دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا با حضور سیروس صابری مشاور رئیس دانشگاه و رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

صابری در این مراسم با تبریک چهلمین سالگرد دفاع مقدس، گفت: دوران هشت سال دفاع مقدس از اهمیت بسیار بالایی برخودار است، لذا باید همیشه این دوران زنده نگه داشته شود.

وی با اشاره به گله مندی مقام معظم رهبری در خصوص کم کاری در زمینه ارزش های هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: علی رغم اینکه تاکنون فعالیت های خوبی انجام شده، اما همانطور که مقام معظم رهبری فرموده اند، باید فهرستی از وقایع و ارزش های دفاع مقدس را لیست کنیم و سپس بر اساس آن ارزیابی کنیم که چقدر برای دفاع مقدس کار کرده ایم؟

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی، دفاع مقدس را برگ زرین در ایران و تاریخ اسلام دانست و افزود: در 200 سال گذشته هر جنگی که در ایران اتفاق افتاده، بخشی از کشور جدا و کوچک شده است، اما در دوران معاصر و هشت سال دفاع مقدس علی رغم اینکه 36 کشور به ما حمله کردند و به روزترین و مدرترین تجهیزات را در اختیار داشتند، حتی یک وجب از خاک عزیز کشور در اختیار دشمن قرار نگرفت.

وی افزود: نیروهای ما آموزش های خود را از پای منبرهای امام حسین (ع) دیدند و صحنه های کربلا در شلمچه، فکه، خیلج فارس، کردستان و ... تکرار شد و مردم ما با ایثار و روحیه شهادت طلبی در میدان مبارزه حق بر علیه باطل حضور پیدا کردند و پیروز شدند.

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی افزود: جنگ های زیادی در ایران به وقوع پیوسته که همیشه یک طرف آن مردم مسلمان ایران بودند و در طرف دیگر پادشاهان خوش گذر و عیاش قرار داشتند و به همین دلیل به مردم و کشور خیانت شد. در دوران هشت سال دفاع مقدس هیچ قدرت و کشوری همراه کشور و نظام ما نبود و مردم و کشور ایران در چنین شرایطی و در نهایت مظلومیت و تنهایی بسیاری از غیر ممکن ها از جمله آزاد سازی خرمشهر را ممکن کردند.

صابری تأکید کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس هر زمان که امام راحل دستوری در خصوص اجرای عملیات داشتند، رزمندگان با تمام وجود آماده عملیات می شدند و سر از پا نمی شناختند و این برای اولین بار بود که تربیت شدگان اسلام یک حرکت بزرگی انجام می دادند که بهت و حیرت دشمن را به همراه داشت.

وی با یادآوری اینکه در دوران جدید نیز داعش تا 30 کیلومتری کشور ما پیشروی داشت، خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی امنیت کامل در کشور برقرار بود و مردم نگران نبودند و این به جهت روحیه شهادت طلبی و ایثار جوانان تربیت شده از مکتب امام حسین (ع) بود.

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: دشمن علی رغم تمام شبیخون های فرهنگی، در این عرصه نیز ناموفق بوده، چرا که نسل و رویش های جدید انقلاب را می توان در بین شهدای مدافع حرم از جمله شهید حججی ها دید.

وی جنگ اقتصادی دشمن را نیز جنگ سخت و تمام عیار دانست و افزود: ما در تمام عرصه های علمی و پژوهشی پیروز شدیم و در عرصه اقتصادی نیز دشمن را شکست خواهیم داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1073258

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =