«دوشنبه‌های وبیناری» باهدف توسعه عدالت علمی طراحی شده است

مدیرکل هدایت و توانمندسازی دانشجویی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دوشنبه‌های وبیناری طرحی برای گسترش عدالت علمی و تداوم فعالیت‌های توانمندسازی دانشجویان در باشگاه پژوهشگران جوان است.

محمدمهدی جوکار در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) درباره تحولات رویدادهای آموزشی و توانمندسازی باشگاه پژوهشگران جوان در دوران شیوع ویروس کرونا">کرونا اظهار کرد: از اواسط نیمسال تحصیلی پیش همه فعالیت‌های فیزیکی ازجمله کارگاه‌ها و سمینارهای آموزشی عملاً به تعطیلی کشیده شده و پروتکل‌های بهداشتی باید رعایت می‌شد.

وی افزود: بعضی واحدهای دانشگاهی نیز در دوران اخیر به‌علت مشکلات مالی توانایی پشتیبانی فعالیت‌های علمی در قالب انجمن‌های علمی را نداشتند که باید تصمیمی مقتضی برای تداوم فعالیت‌های آموزشی و توانمندسازی اتخاذ می‌شد. برهمین اساس دستورالعملی نظامند برای برگزاری یکپارچه دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی در بستر مجازی تدوین شد.

مدیرکل هدایت و توانمندسازی دانشجویی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی">دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: آموزش‌های مجازی نقاط ضعف و قوت خود را نیز دارد که باید از نقاط مثبت آن نهایت استفاده را کرد. کاهش قیمت تمام شده دوره‌های توانمندسازی و فراگیر بودن و حضور بدون محدودیت دانشجویان در کارگاه‌ها از مزایای کارگاه‌های مجازی است که در دستورالعمل‌ وبینارهای مجازی مورد توجه قرار گرفته است.

جوکار با اشاره به فراهم کردن زیرساخت‌ کارگاه‌های وبیناری برای بهره‌مندی همه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی">دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: دستورالعمل برگزاری دوره‌های توانمندسازی تحت عنوان «دوشنبه‌های وبیناری» تدوین و به واحدهای دانشگاهی ابلاغ شده است. قالب برگزاری این کارگاه‌های آنلاین می‌تواند به‌شکل سخنرانی، دوره و کارگاه تعریف شده که براساس تصمیم دفاتر باشگاه پژوهشگران برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: گسترش عدالت علمی یکی از اهداف حائز اهمیت در تدوین دستورالعمل «دوشنبه‌های وبیناری» دیده شده است. بعضی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی">دانشگاه آزاد اسلامی از لحاظ رتبه‌بندی از جایگاه‌های بسیاری مطلوبی در بین همه دانشگاه‌های کشور و حتی منطقه برخودار هستند که در کارگاه‌های آموزشی وبیناری، حتی دانشجویانِ کوچکترین و دور افتاده‌ترین واحدها نیز می‌توانند از استادان و مباحث مطروحه در وبینار استفاده کنند.

مدیرکل هدایت و توانمندسازی دانشجویی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه گفت: به‌طور مثال واحد دانشگاهی که از آزمایشگاه‌ها و استادان کارآزموده‌ای در حوزه نانو برخوردار است می‌تواند ظرفیت‌های مطلوبی در آن حوزه و از طریق وبینار به دانشجویان کل کشور منتقل کند.انتقال تکنیک و فن‌آموزی از واحدهای دانشگاهی توانمند به دانشجویان مشتاق از نکات قابل توجه است.

جوکار با اشاره به مشارکت استادان در قالب ذکات علمی خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از استادان مسئولیت‌پذیر علاقه‌مند به نشر علمی به‌عنوان ذکات علم‌شان هستند که با فراهم کردن چنین امکانی، استادان می‌توانند به‌جای ارائه به دانش به تعداد اندکی دانشجو به تعدادی نامحدود و بیشتری ارائه بدهند.

وی اظهار کرد: دوشنبه‌های وبیناری رایگان و بدون پرداخت هزینه، برای همه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به‌صورت پیش‌بینی شده و واحدهای دانشگاهی مختلف مجری برگزاری در حوزه تخصصی با تأیید ستاد مرکزی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1073269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =