بهره برداری از آزادراه کنارگذر جنوبی تهران تا آخر پاییز

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: آزادراه کنارگذر جنوبی تهران و کرج یک ابرپروژه است که تا پایان فصل پاییز به بهره برداری می رسد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، خیرالله خادمی با بیان اینکه در بخش آزادراهی اقدامات زیادی در دست اجرا داریم ۱۲۰۰ کیلومتر آزادراه در کشور در حال اجراست، اظهار داشت: از طریق مشارکت بخش خصوصی و بخش دولتی اقداماتی در بخش آزادراه‌ها اجرا می‌شود. برای اینکه بتوانیم به یک برنامه اولویت دار برسیم ۹ آزادراه به طول ۶۶۳ کیلومتر که تکمیل کننده بخش‌هایی از شبکه آزادراهی بودند و پیشرفت فیزیکی بالاتری داشتند را در اولویت اول قرار دادیم تا طی امسال و سال بعد به اتمام برسانیم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: این ۹ پروژه در بخش توسعه آزادراهی چشم گیر هستند زیرا در صورت بهره برداری از این بخش، بیش از ۲۵ درصد به طول آزادراهی کشور اضافه می‌شود. در واقع اقدام تعیین کننده در جهت افزایش ظرفیت جاده‌ای کشور است.

خادمی با بیان اینکه دو آزادراه پیشرفت فیزیکی بالاتری داشتند که در مراحل انتهایی خود هستند، گفت: آزادراه کنارگذر جنوبی تهران و کرج یک ابرپروژه است که تا پایان فصل پاییز به بهره برداری می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: این آزادراه از محدوده آبیک (غرب کرج) شروع می‌شود و از بخش جنوبی البرز و بخش جنوبی تهران عبور می‌کند و به آزادراه حرم تا حرم در منطقه چرم شهر متصل می‌شود.

وی با بیان اینکه این آزادراه در منطقه گلوگاه ترافیک عبوری تهران و البرز خواهد بود، تصریح کرد: آزادراه کنارگذر جنوبی تهران و کرج ۱۶۰ کیلومتر طول دارد و به صورت دو باند ۶ خطه خواهد بود.

وی به آزادراه کنارگذر اصفهان نیز اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی قطعات یک و دو آزادراه کنار گذر اصفهان به طول ۶۳ کیلومتر به اتمام رسیده و به زودی بهره برداری از آن آغاز می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: جاده فعلی شیراز به اصفهان از قسمت جنوب اصفهان به آزادراه شمالی اصفهان به سمت نظنز متصل می‌شود و از شرق اصفهان عبور می‌کند که ترافیک سنگینی را ایجاد کرده است، با افتتاح این آزادراه ترافیک سنگین داخل شهر اصفهان به بیرون شهر منتقل می‌شود و به طور کلی ۷۵ تا ۸۰ درصد مشکل ترافیکی درون شهری برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: البته این آزادراه قطعه دیگری به طول ۳۲ کیلومتر دارد که عملیات اجرایی آن شروع شده است. این قطعه تکمیل کننده این آزادراه است که امیدواریم تا سال بعد یا حداکثر تا ۱۴۰۱ تکمیل شود.
منبع:مهر
انتهای پیام

کد خبر: 1073297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =