تهدیدهای ترامپ علیه تهران ناشی از عصبانیت است

استاد دانشگاه کالیفرنیا تاکید کرد: تهدیدهای ترامپ برای هیچ‌کسی باورکردنی نیست، ترامپ برای دریافت جایزه صلح نوبل به دنبال یک توافق غافل‌گیرانه با ایران است اما بهتر است ایران در مورد دیدار با سران آمریکا تا بعد از سوم نوامبر منتظر بماند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، رونی لیپ‌شوتزدرباره تهدیدهای اخیر ترامپ علیه ایران عنوان کرد: ما می‌دانیم که ترامپ تنها یاد گرفته است اظهارات تهدیدآمیزی را مطرح می‌کند. صادقانه بگویم، من فکر نمی‌کنم درک او از اوضاع چندان درست و منطقی باشد و او به سادگی از توصیه‌های مشاوران خود پیروی می‌کند که فکر می‌کنند این امر باعث می‌شود وی برای کارزار ریاست‌جمهوری قدرتمند به نظر برسد.

وی افزود: ممکن است حمله کوچکی به برخی از دارایی‌های ایرانی صورت گیرد، اما این تهدیدها بیشتر به دلیل خشم و عصبانیت ترامپ است. تهدیدهای ترامپ علیه ایران بیشتر لفاظی است هیچ کس تهدیدهای ترامپ را باور نمی کند.

حمله علیه ایران، گزینه مناسبی برای آمریکا نیست

استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه کالیفرنیا در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به توافق‌های اخیر،  ایالات متحده در تلاش است تا اسرائیل و «متحدان» جدیدش با ایران معامله کنند برای همین هم به خوبی می‌داند که گزینه حمله علیه ایران گزینه مناسبی برای آمریکا نیست.

اروپا، روسیه و چین هدف تحریم‌های آمریکا قرار نمی‌گیرند

لیپ‌شوتز در ادامه خاطرنشان کرد: دولت ترامپ از اعمال مجدد کامل تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران خبر داد. ایالات متحده تا حدی بر معاملات مالی بین‌المللی قدرت دارد و ممکن است تحریم‌هایی را علیه کشورهایی اعمال کند که این تحریم‌ها را نادیده می‌گیرند و با ایران وارد تجارت می‌شوند اما نمی‌تواند همه کشورها را تحریم کند. من شک دارم که اروپا، روسیه یا چین مورد هدف تحریم‌ها قرار گیرند چرا که این کار به راحتی ممکن نیست.

ترامپ برای دریافت جایزه صلح نوبل به دنبال یک توافق غافل‌گیرانه با ایران است

بهتر است ایران در مورد دیدار با سران آمریکا تا بعد از سوم نوامبر منتظر بماند

این استاد دانشگاه در مورد تمایل ترامپ برای عکس یادگاری با سران ایرانی گفت: او جایزه صلح نوبل را می‌خواهد، بنابراین شاید او به دنبال یک توافق غافل‌گیرانه با ایران است ( همانطور که در مورد کره شمالی اتفاق افتاد). بهترین حالت این است که ایران منتظر بماند تا بعد از سوم نوامبر و برگزاری انتخابات در مورد دیدار با سران آمریکا تصمیم بگیرد.

جنگ در زمان نزدیک به انتخابات برای ترامپ فاجعه کامل است

وی هم چنین در مورد احتمال درگیری نظامی میان ایران و آمریکا گفت: تصور می‌کنم جنگ ناخواسته ممکن است اما جنگ در زمان بسیار نزدیک به انتخابات، برای ترامپ یک فاجعه کامل  است. با این حال، جنگ در خلیج فارس همیشه یک احتمال است.
منبع:ایلنا
انتهای پیام

کد خبر: 1073304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =