کرونا بیماری پارکینسون را افزایش می‌دهد

نتایج یک بررسی جدید که به تازگی صورت گرفته نشان می‌دهد، ابتلا به بیماری کووید ۱۹ ریسک بروز بیماری پارکینسون را افزایش می‌دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(کرونا-بیماری-پارکینسون-را-افزایش-می-دهد">ایسکانیوز) ،  نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، ابتلا به بیماری کووید ۱۹ ریسک بروز بیماری پارکینسون را افزایش می‌دهد.

تیم دانشمندان علوم مغز و اعصاب دانشگاه استرالیا اظهار داشتند، شواهدی وجود دارد که ابتلا به COVID-۱۹ می‌تواند خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را افزایش دهد.

مقاله جدیدی از تیم دانشمندان علوم اعصاب در موسسه علوم اعصاب و سلامت فلوری هشدار داده است که ممکن است «موج خاموش» بیماری پارکینسون در آینده بر اثر ابتلای افراد به ویروس کرونا شکل بگیرد.

به گفته پژوهشگران، حمله ویروس کرونا به سیستم عصبی مغز ممکن است به رفتار و واکنش غیرعادی نورون‌ها منجر شود و در نتیجه پدیده تخریب عصبی رخ می‌دهد که عامل اصلی ابتلاء به پارکینسون است.

بیماری پارکینسون با مرگ تدریجی نورون‌های ترشح کننده دوپامین در گانگلیون‌های اصلی مغز شکل می‌گیرد؛ علت بروز بیماری پارکینسون هنوز ناشناخته است، اما اکثر محققان معتقدند این بیماری نتیجه تعدادی از عوامل ژنتیکی و محیطی است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1073314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =