تقویت محورهای انقلاب اسلامی از برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مرکزی گفت: این دانشگاه تقویت محورهای انقلاب اسلامی را جزئی از برنامه‌های خود می‌داند و در این راستا باید فعالیت‌های فرهنگی، علمی، پژوهشی، آموزشی دانشگاه با چاپ مقالات و کتب در این زمینه افزایش و تقویت شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، حسین کلانتری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در مراسم چهلمین‌ سالگرد هفته دفاع مقدس که در جوار گلزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام‌خمینی‌(ره) و شهدای انقلاب اسلامی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی تقویت محورهای انقلاب اسلامی را جزئی از برنامه‌های خود می‌داند و در این راستا باید فعالیت‌های فرهنگی، علمی، پژوهشی، آموزشی دانشگاه با چاپ مقالات و کتب در این زمینه افزایش و تقویت شود و نهضت خاطره‌گویی از دوران هشت سال دفاع مقدس با برگزاری کلاس‌ها و دوره‌ها به نقش آفرینی بپردازد.

وی بابیان خلاصه‌ای از دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس افزود: با ایجاد پژوهشکده دفاع  مقدس و تقویت بازخوانی و نقش‌آفرینی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و برگزاری یادواره شهدا، تقویت پژوهش‌های کاربردی در عرصه دفاع مقدس می‌توان این دوران را به‌عنوان الگویی ماندگار و ارزشمند انقلاب اسلامی به نسل آینده منتقل کرد.‌

در ادامه این مراسم محمدرضا عسگری جانشین سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: دفاع مقدس سند افتخار غیرت، سربلندی، وفاداری و ولایت‌مداری مردم ماست‌ و مردم در سایه توکل ولایت‌پذیری پای امام راحل ایستاده‌اند.

وی افزود: حرکت امام‌خمینی(ره) مانند حرکت امام‌رضا(ع) به خراسان بوده است که با پشتوانه مردم شروع شد، در دفاع مقدس نیز ثابت شد که مردم ما از مردم زمان پیامبر (ص) در حجاز و کوفیان بهتر هستند، چرا که مردم با پذیرش حرف امام راحل  یا حتی نقل قول صحبت‌های ایشان حرکت کردند  و در جنگ نیز همین منوال ادامه داشت تا توانستیم پیروز شویم.

عسگری با بیان‌ اینکه دفاع مقدس ابعاد گسترده‌ای دارد و مسیر ما ادامه نهضت امام حسین(ع) است، اظهار کرد: تاکتیک امروز دشمنان انقلاب راهبردی و میدانی شده و با تمام تکنیک و جنگ نرم و اعمال تحریم‌ها هنوز موفق به شکست نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نشده و هرگز نیز موفق نخواهند شد.

وی بیان کرد: ما در دفاع مقدس با حفظ ارکان انقلاب و صادر کردن آن‌ به دنیا به هدف خود رسیده‌ایم و برای اینکه جامعه اسلامی را شکل بدهیم توانستیم هسته‌های مقاومت را در جهان به‌پا کنیم.

جانشین‌ سپاه‌ روح‌الله‌ افزود: شرایط پیگیری اهداف دشمن برای دو قطبی‌سازی دنیا است که از روز نخست‌ و از زمان دفاع مقدس بنی‌صدر و ایادیش‌ بدنبال ایجاد آن بودند که موفق نشدند.

عسکری‌ بیان کرد: اکنون‌ نیز اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه که از روز نخست‌ وجود داشته و اینک هوشمندانه‌تر شده که‌ هدف آن هم‌ ناراضی‌کردن مردم از انقلاب است که در این مسیر نیز ملت‌ همیشه در صحنه ایران اسلامی دشمنان را ناکام گذاشته‌اند.

وی با توجه‌ به تشکیل سمن‌ها بعد از پیروزی انقلاب گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد مانند هسته‌های مکتبی، حوزه‌ها و هیئت‌ها که تاثیرگذار در فعالیت‌های فرهنگی بوده‌اند توانسته‌اند با گسترش مثبت به پیشبرد اهداف انقلاب کمک کنند.

جانشین‌ سپاه‌ روح‌الله با بیان اینکه ثابت شده که غرب به‌دنبال گره باز کردن مشکلات نیست، گفت: اراذل و اوباشی که از افکار پوسیده دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی پشتیبانی کرده تا اگر فضا متشنج شد به‌عنوان پیاده نظام آنها وارد جامعه شوند.

وی‌ با بیان‌ اینکه‌ توسعه‌ شبکه‌های مجازی غیرمفید از دیگر ابزار دشمنان برای ضربه‌زدن به انقلاب است، یادآور شد: شبکه‌های مجازی اگر  هوشمندانه و برای انجام فعالیت‌های فرهنگی باشد و به درستی از آنها استفاده شود می‌تواند برای جامعه مثمرثمر باشد.

عسگری در رابطه با نفوذ دشمنان اسلام بیان کرد: بحثی که دشمن به آن دل بسته این است که طی این چند سال آنها با کمک دو تابعیتی‌ها علیه ما اقدام کنند و از آنها خواسته‌اند تا وارد کشور شوند و نقش ایفا کنند و کار میدانی خود را شروع کنند و چون توسعه نظام و انقلاب و حرکت مردم را دیدند که از مدیترانه تا بلندی‌های جولان فعال هستند باز هم شکست خوردند.

وی یادآور شد: دانشگاه‌ها می‌توانند اثرگذار باشند تا اگر تحریفی از دفاع مقدس می‌شود جلوی آن را بگیرند و اگر هر فردی تحریف را بپذیرد خائن است.

 در پایان این مراسم از استادان و کارکنان پیشکسوت هشت سال دفاع مقدس دانشگاه قدردانی‌ شد و مدعوین حاضر در مراسم با حضور در آرامگاه شهدای جاوید الاثر دانشگاه با غبارروبی‌، عطرافشانی و ادای احترام و قرائت فاتحه  یاد و نام شهدا را گرامی داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1073417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =