قهرمانان در جنگ

جبهه های نبرد حق علیه باطل پر بود از ورزشکارانی که دشمن را در میدان واقعی یک مبارزه ناعادلانه و تحمیلی شکست دادند.

باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز) - رضا دهقانی؛ هفته دفاع مقدس زمان مناسبی است که به برخی شخصیت های ورزشی بپردازیم. افردی که حرفه و علاقه خود را رها کردند و با حضور در جبهه‌های جنگ تحمیلی از خاک میهن دفاع کردند. هر چند تعداد آن ها خیلی زیاد است اما خالی از لطف نیست که به معرفی چند مورد از آن ها بپردازیم.

شهید ناصر کاظمی_فرمانده مستطیل سبز
ناصر کاظمی در سال 1335 در شهر تهران متولد شد او از علاقمند های ویژه به ورزش فوتبال و از فوتبالیست های خوب تهران بود و در تیم ایرانا به مربیگری مرحوم پرویز دهداری عضویت داشت.
وی در رشته تربیت بدنی وارد دانشگاه شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به سپاه پاسدارن ملحق شد و یکسال بعد به فرمانداری پاوه رسید و بعد از مجاهدت های زیاد و مقابله با اشرار در سال 1360 به سمت فرماندهی سپاه کردستان رسید.
وی بعد از حضور در جبهه های جنگ در 6 شهریور سال 61 در عملیات پاکسازی پیرانشهر به درجه رفیع شهادت نائل شد.

شهید سعید طوقانی_پهلوان تهرانی
سعید طوقانی در سال 1348 در تهران چشم به جهان گشود، از آنجایی که پدرش از ورزشکاران باستانی بنام تهران بود از سنین کودکی به این رشته علاقمند شد و به این ورزش پرداخت تا اینکه از پهلوان های مشهور تهران شد و توانست بازوبند پهلوانی کشور را در اختیار بگیرد.
شهید طوقانی پس از آغاز جنگ به خط مقدم رفت و به پادگان دو کوهه ملحق شد، او در جنگ هم دست از سر  علاقه خود یعنی ورزش پهلوانی برنداشت و توانست زورخانه ای را در اردوگاه برپا کند.
شهید طوقانی در سال 63 در رود دجله به شهادت رسید.

شهید محمد قورچانی_بنیانگذار تکواندو اصفهان
محمد قورچانی در  درسال 1331 اصفهان به دنیا آمد و تنها پسر خانواده بود.
وی نزد استادی کره ای مشغول یادگیری ورزش تکواندو شد و بعد از کسب مهارت های لازم توانست در سال 1350 باشگاه ورزشی ولیعصر را در ملک شهر تاسیس کند و بنیانگذار تکواندو در شهر اصفهان شود.
پس از آغاز جنگ شهید قورچانی به همراه عده ای از ورزشکاران باشگاه که کمربند مشکی داشتند به جبهه رفتند،شهید قورچانی از همراهان و نزدیکان به شهید دکتر چمران بود و وی توانست فرماندهی گردان تیپ 25 کربلا را به دست بگیرد و سرانجام در سال 61 در عملیات فتح به درجه رفیع شهادت نائل شود.

در جنگ هشت ساله تحمیلی از اقشار مختلف مردم حضور داشتند و ورزشکاران نیز از این حضور بی بهره نبودند و حضور گسترده ای در جبهه های جنگ داشتند،بسیار بودند کسانی که در حرفه و ورزش خود بی نظیر بودند ولی بعد از در خطر دیدن کشورشان و ناموسشان از حرفه خود دست کشیدند و به دفاع از میهن خود پرداختند در کنار اسم این سه شهید قهرمان می توان از شهید رضایی مجد، شهید ابوالفضل پارسا و حتی شهدای چوار که در زمین فوتبال به شکل بی رحمانه ای بمباران شدند نام برد. روحشان شاد و یادشان گرامی

کد خبر: 1073448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =