هشدار تلویزیونی «ترودو» به کانادایی‌ها درباره موج دوم و پاییزی کرونا

نخست‌‍وزیر کانادا در یک نطق تلویزیونی خطاب به مردم این کشور درباره شروع شدن موج دوم شیوع ویروس کرونا و همزمانی آن با آغاز فصل پاییز هشدار داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، به رغم تداوم تلاش‌های کشورهای مختلف برای مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا در جهان، این ویروس همچنان خبرساز است و حالا نخست‌وزیر کانادا درباره آغاز موج دوم کرونا در این کشور و همزمانی آن با شروع فصل پاییز هشدار داد.

«جاستین ترودو» نخست‌‍وزیر کانادا در یک نطق تلویزیونی خطاب به مردم این کشور درباره شروع موج دوم کرونا گفت: «در چهار تا از بزرگ‌ترین استان‌های ما موج دوم (شیوع ویروس کرونا) نه تنها شروع شده بلکه در جریان است».

به گزارش اسپوتنیک، این مقام ارشد کانادایی هشدار داد: «ما در آستانه فصل پاییز هستیم که (این موضوع می‌تواند شیوع ویروس کرونا) را بسیار بدتر از فصل بهار کند».

ترودو در این سخنرانی به شیوع موج دوم کرونا در «بریتیش کلمبیا، آلبرتا، آنتاریو و کِبِک» در کانادا اشاره کرد.

نخست‌وزیر کانادا افزود: «من می‌دانم که این خبری نیست که هیچ کدام از ما می‌خواستیم بشنویم اما ما نمی‌توانیم تعداد (موارد ابتلا و فوتی‌ کرونا) امروز یا حتی فردا را تغییر دهیم چرا که درباره میزان این تعداد از قبل و بر اساس اقداماتی که ما دو هفته قبل انجام دادیم یا ندادیم، معین شده است اما چیزی (تعداد موارد ابتلا و فوتی) که ما می‌توانیم تغییر دهیم، در ماه اکتبر و همچنین زمستان است».

سازمان جهانی بهداشت ۱۱ مارس ۲۰۲۰ (۲۱ اسفند ۱۳۹۸) ویروس کرونا در جهان را همه‌گیری اعلام کرد و از آن زمان شیوع این ویروس در کشورهای مختلف تلفات بر جا گذاشته است.

بنا بر گزارش دانشگاه جانز هاپکینز، تا به امروز بیش از ۳۱.۷ میلیون نفر در جهان به کرونا مبتلا شده‌ و بیش از ۹۷۴۰۰۰ تن جان باخته‌اند.

بنا بر گزارش‌ها، در کانادا تا کنون ۱۵۰۰۰۰ هزار نفر به کرونا مبتلا و بیش از ۹۰۰۰ کانادایی قربانی شدند. 
منبع:فارس
انتهای پیام

کد خبر: 1073449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =