استقلال باید به مصاف پاختاکور برود/ توییت اشکبار مهاجم الهلال/بازگشت بشار و آقایی به لیست پرسپولیس

با بسته خبری اخبار لیگ قهرمانان آسیا با ما همراه باشید.

ایسکانیوز–رضا صالحی/ حجم اخبار لیگ قهرمانان آسیا بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار لیگ قهرمانان آسیا، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.


بازگشت بشار و آقایی به لیست پرسپولیس
بشار رسن که در پایان دیدار مقابل الدحیل دچار آسیب دیدگی شده بود، بعد از ریکاوری و تمرینات اختصاصی لازم توانسته در اختیار کادرفنی قرار گیرد و مشکلی برای همراهی این تیم مقابل الشارجه نخواهد داشت.
نکته جالب اما اینجاست که سعید آقایی در فرصت کوتاهی که بعد از مصدومیت برابر التعاون داشته، اکنون در آخرین تمرین این تیم پیش از جدال با الشارجه حضور یافته و قرار به همراهی سرخپوشان خواهد بود.
مدافع چپ سرخپوشان دچار کشیدگی کشاله شده بود و با رفع مصدومیت احتمالا برای دقایقی قادر به همراهی این تیم خواهد بود و باید دید کادرفنی روی او ریسک خواهد کرد یا خیر.

توییت اشکبار مهاجم الهلال
پس از تصمیم AFC مبنی بر حذف تیم الهلال عربستان از ادامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، موضع‌گیری‌های مختلفی نسبت به این تصمیم در شبکه‌های اجتماعی دیده شد؛ خود باشگاه الهلال نیز با انتشار بیانیه‌ای اقدام کنفدراسیون فوتبال آسیا را خلاف قوانین فیفا دانست و گفت پیگیری می‌کند تا بتواند در ادامه مسابقات حضور پیدا کند. یکی از کسانی که به تصمیم AFC واکنش نشان داد، بافتیمبی گومیس مهاجم فرانسوی الهلال بود.
او که فصل گذشته توانست همراه با الهلالی‌ها قهرمانی در آسیا را تجربه کند و خود نیز بهترین گلزن فصل لیگ قهرمانان شناخته شد، در صفحه توییتری خود نوشت: "رویاهای ما را ویران نکنید". او در رویاهای خود می‌دید که بتواند برای دومین سال هم قهرمانی در آسیا را با آبی‌پوشان ریاض جشن بگیرد و هم مجددا عنوان آقای گلی را از آن خود کند که حذف به یکباره از مسابقات باعث شد تا رویاهای ستاره فرانسوی الهلال که خود نیز به ویروس کرونا مبتلا شده، نقش بر آب شود.

حمایت مشکوک التعاون از باشگاه الهلال
این بیانیه در حالی صادر شده که حمایت بی چون و چرایی التعاون از الهلال ممکن است منجر به انصراف این تیم در حمایت از آبی پوشان ریاض هم بشود. هرچند که فعلا آن ها به یک بیانیه اکتفا کرده‌اند.
در این بیانیه آمده که ابتلای بازیکنان الهلال غیر ارادی و اختیار آن از دست آن ها خارج بوده است. بنابراین کنفدراسیون فوتبال آسیا باید با الهلال کنار بیاید.
همچنین در این بیانیه کوتاه آمده که التعاون در کنار الهلال خواهد ایستاد و این تیم را حمایت خواهد کرد.

اعتراض رسمی الهلال؛ حکم برمی گردد؟
الهلال دقایقی پیش به طور رسمی اعتراض خود را نسبت به حکم کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام داد. این عتراض نه در دادگاه عالی ورزش بلکه به خود ای اف سی ارسال می‌شود و سازوکار آن به شکلی است که باید دو ساعت بعد از بازی انجام شود.
پاسخ این شکایت که به کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام شده، دو روز بعد می‌آید و الهلالی ها امیدوارند که با حکم این کمیته به لیگ قهرمانان آسیا برگردند.
الهلالی ها پیش از این آمادگی خود برای ارجاع شکایت به دادگاه عالی ورزش را هم اعلام کرده بودند.

هویسترا: امشب همه برای سرمربی بازی کردند
پیتر هویسترا، کمک مربی هلندی پاختاکور در نشست خبری پس از دیدار با شهرخودرو که با پیروزی نماینده ازبکستان به پایان رسید، گفت: از اتفاقات امروز بسیار خوشحال هستم. نمی‌دانستم که در دیدار دیگر گروه ما چه اتفاقی افتاده بود؛ درست قبل از بازی بود که فهمیدیم در استادیوم دیگر چه اتفاقی  افتاده که راه صعود ما را هموار کرده بود. در آن لحظات غیر ممکن بود که استراتژی خود را عوض کنیم. اما تیم من تمرکز خودش را حفظ کرد و با همان اراده برای پیروزی در زمین ظاهر شد. خوشحال هستم که کاپیتان من هم گل پیروزی ما را به ثمر رساند. برای اعتماد به نفس او خیلی خوب بود.
وی درباره شرایط سرمربی این تیم گفت: خیلی متاسف شدیم ‌که سرمربی ما علیرغم اینکه خیلی مراقب بود، ماسک می‌زد، دست‌هایش را مرتب می‌شست و از همه فاصله می‌گرفت، گرفتار ویروس کووید-۱۹ شد؛ دو سال هست که در پاختاکور با هم‌ هستیم و امشب ما، کادر فنی و بازیکنان، برای او به میدان رفتیم. این پروژه‌ای طولانی مدت برای ما بوده که کم‌کم حاصل کار و برنامه‌ریزی را شاهد هستیم.

سومین مرحله تست سپاهانی ها در قطر
پیش از این اعضای تیم فوتبال سپاهان دو مرتبه دیگر تست کرونا داده بودند و حالا بار دیگر یک روز پیش از مصاف این تیم برابر السد،  مسئولان کمیته پزشکی کنفدراسیون فوتبال آسیا با حضور در محل اقامت طلایی پوشان از اعضای  این تیم تست کرونا گرفتند.
سپاهان روز آینده پنج شنبه ۳ مهر ماه ساعت ۱۸:۳۰ به وقت ایران در دیدار برگشت به مصاف السد قطر می رود.
طلایی پوشان اصفهانی البته شانسی برای صعود ندارند و دو نماینده عربستان و امارات کارشان را برای صعود به مرحله بعدی مسابقات قطعی کرده اند.

استقلال باید به مصاف پاختاکور برود
کنفدراسیون فوتبال آسیا در بیانیه‌ای اعلام کرد تیم الهلال عربستان به دلیل اینکه نتوانست تعداد بازیکنانش در دیدار مقابل شباب الاهلی امارات را به 13 نفر برساند،از لیگ قهرمانان کنار گذاشته شد.
با این حساب، تمام نتایج دیدارهای الهلال در این دوره از رقابت ها حذف شد و بدین ترتیب بدون درنظر گرفتن نتیجه دیدار امشب پاختاکور در مقابل شهرخودرو، این تیم ازبکستانی به همراه شباب الاهلی 7 امتیازی شدند.
اما با توجه به اینکه پاختاکور در دو دیدار رو در رو مقابل حریف اماراتی صاحب یک پیروزی و یک تساوی شده است، فارغ از اینکه این تیم ازبکستانی در دیدار مقابل شهرخودرو هر نتیجه ای کسب کند، به عنوان تیم اول گروه B این رقابت ها راهی مرحله یک هشتم نهایی خواهد شد.
بدین ترتیب تیم های استقلال و پاختاکور در تاریخ 5 مهر ماه و در ورزشگاه الجنوب دوحه به مصاف هم می روند. پیش از این عنوان شده بود که این دیدار ساعت 20:45 برگزار خواهد شد اما ساعت برگزاری دیدارها در وب سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا پاک شده است و باید منتظر ماند و دید دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، در چه ساعتی برگزار خواهند شد.

کد خبر: 1073496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =