امسال 2450 میلیارد تومان در کرمانشاه سرمایه گذاری می‌کنیم

رییس سازمان برنامه و بودجه از سرمایه‌گذاری 2450 میلیارد تومانی در استان کرمانشاه به منظور اجرا و راه‌اندازی 69 پروژه عمرانی و تولیدی طی امسال خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محمدباقر نوبخت در جلسه امروز (3 مهر) شورای برنامه ریزی و شورای اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه با اشاره به حضور خود در استان کرمانشاه گفت: بیش از 34 سال پیش در کرمانشاه خدمت می کردم و عرق خاصی روی این استان دارم و به نوعی خودم را کرمانشاهی می دانم و به این افتخار می کنم.

وی افزود: کرمانشاه همواره برای من نماد شجاعت و پهلوانی و عطوفت بوده و واقعا رشادت های بسیاری را در این استان و در سالهای دفاع مقدس شاهد بودم و برای همین از هیچ تلاشی در جهت آبادانی این استان دریغ نمی کنم.

نوبخت به شرح مشکلات استان از سوی نمایندگان این استان اشاره کرد وافزود: مردم و نمایندگان استان می توانند من را هم نماینده دیگر کرمانشاه بدانند و مطمئن باشند تا پایان عمر دولت از هیچ کمکی جهت توسعه و آبادانی کرمانشاه دریغ نمی کنم و هر زمان به جلسه ای برای رفع مشکلات استان نیاز باشد، در کوتاهترین زمان ممکن تشکیل خواهد شد.

نوبخت در ادامه به سفر گذشته هیات دولت به این استان اشاره کرد و افزود: در این سفر اجرای 54 طرح و پروژه با اعتبار 1108 میلیارد تومان به تصویب رسید که در مجموع 1903 میلیارد تومان یعنی 172 درصد اعتبار مصوب در این سفر، به استان تخصیص شد.

وی افزود: از جمله طرح های مهم در آن سفر بحث تکمیل پروژه راه آهن کرمانشاه-ملایر بود که سرانجام محقق شد و کرمانشاه توانست به شبکه ریلی کشور متصل شود.

نوبخت افزود: امروز هم در سفری که به استان داشتیم از پروژه های مختلفی بازدید کرده و سه تفاهم نامه در جهت توسعه زیرساخت های عمرانی و دیجیتالی و ... استان به امضا رسید که امیدواریم منشا خیر و برکت برای این استان شود.

وی از شناسایی 17 طرح و پروژه عمرانی نیمه تمام در استان خبر داد وافزود: این پروژه ها برای تکمیل تا پایان عمر دولت نیازمند تامین اعتبار حدود هزار میلیارد تومانی هستند که مقرر شد این اعتبار برای تکمیل این تعداد پروژه تامین شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: 52 طرح تولیدی هم در سطح استان شناسایی شده که با صرف اعتبار 1451 میلیارد تومان می‌توان این طرح ها را ظرف یک سال آینده به بهره برداری رساند.

وی گفت: اتمام این طرح ها در قالب تفاهم نامه جهش تولید در استان به امضا رسید که با بهره برداری از آنها هشت هزار و یکصد و یازده فرصت شغلی در استان ایجاد می شود.

نوبخت یادآور شد: این 52 طرح همگی کارخانجات تولیدی هستند که راه اندازی آنها می تواند نقش موثری در افزایش تولید استان داشته و  ظرف یک سال 5940 میلیارد تومان به ارزش افزوده تولید استان اضافه کند.

وی افزود: در مجموع با این دو دستور کار عملا ظرف یک سال آینده حدود 2450 میلیارد تومان سرمایه گذاری دولتی در استان صورت می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار اینها، در تفاهم نامه دیگری که امروز با بنیاد مسکن و کمیته امداد به امضا رساندیم تا یک سال دیگر دو هزار واحد مسکونی برای محرومان این استان ساخته خواهد شد که امیدواریم بهار سال آینده بتوانیم مجددا برای بهره برداری از این تعداد واحد مسکونی خدمت مردم شریف استان کرمانشاه برسیم.

نوبخت تصریح کرد: در کنار اینها تفاهم نامه دیگری برای افزایش پوشش دیجیتالی شبکه های تلویزیونی در استان با رقم 47 میلیارد تومان به تصویب رسید که امیدواریم این تفاهم نامه هم منشا خیر برای مردم استان شود.

منبع:ایسنا
انتهای پیام

کد خبر: 1073517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =