الحشدالشعبی: به تمامی دستورات فرمانده کل نیروهای مسلح پایبند هستیم

الحشد الشعبی در بیانیه‌ای در تأکید بر قانونمداری خود، الحشد را یک یک گروه نظامی رسمی عراق دانست که به همه دستورات فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور پایبند است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق تأکید کرد که هدفی جز دفاع از خاک این کشور نداشته است.

الحشد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که از زمان تشکیل این سازمان تا کنون، در پی هیچ چیزی «جز رضای خداوند و اخراج دشمنان عراق» نبوده است.

پایگاه خبری «السیاسه نیوز» ضمن نقل این بیانیه گزارش داد که با وجود اختلاف عقاید مردم عراق، این سازمان مورد تقدیر این مردم قرار گرفته است و همچنان حاضر است «در مسیر عزت و جهاد، جانفشانی کند».

این سازمان ادامه داد: «امروز مانند گذشته تأکید می‌کنیم که الحشد یک گروه نظامی رسمی عراق است که به همه دستورات فرمانده کل نیروهای مسلح پایبند است و بر اساس روندها و قوانین نهادهای امنیتی عراق، مشغول فعالیت است».

الحشد الشعبی تصریح کرد، هیچ اهمیتی به هیچ گونه درگیری سیاسی یا حوادث داخلی کشور نمی‌دهد و مسئول گروههایی نیست که از نام این سازمان برای انجام عملیاتهای مشکوک و اقامات غیر قانونی نظامی استفاده می‌کنند.

این سازمان خاطر نشان کرد، این گروهها با سوء استفاده از نام الحشد، «منافع خارجی یا شهروندی داخلی را هدف قرار می‌دهند که با اصول حکومت همخوانی ندارد و در گذشته، در جریان مواضع رسمی، از آن کاملا اعلام برائت شده است».

الحشد در پایان خاطر نشان کرد: «تلاشهای داخلی و خارجی برای باز کردن پای الحشد [به مسائل مذکور] برای بر هم زدن وضعیت و پرت کردن افکار عمومی از نقش مهم و تاریخی آن در حفظ خاک و آبروست».

در همین ارتباط، ائتلاف الفتح عراق امروز پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای، این ائتلاف گفت که مخالف حمله به هیئتهای دیپلماتیک و مراکز رسمی است و «چنین اقداماتی، تضعیف حکومت و ضربه زدن زدن به اقتدار آن است. این مسئله غیر قابل پذیرش است و نتایج خطرناکی در پی دارد».

الفتح تصریح کرد، الحشد الشعبی در کنار نیروهای مسلح و سرویسهای امنیتی، «از عراق و تمامیت ارضی و حاکمیت آن دفاع می‌کند. از همین روی، از فرزندان خود در الحشد الشعبی می‌خواهیم که مانند همیشه، در تعهد به قانون، الگو باشند و از هر اقدامی که موجب خدشه به تصویر این ساختار مقدس است، دوری کنند».

منبع:فارس
انتهای پیام

کد خبر: 1073522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =