بازدید دکتر طهرانچی از مرکز رشد فناوری‌های نرم، سرای نوآوری و مزرعه گردشگری دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بر توجه دانشگاه ها به چرخه تولید محصول تأکید کرد و گفت: فعالیت های اقتصادی دانشگاه ها باید مقوم آموزش، پژوهش و توجه به مهارت‌آفرینی و اشتغال دانشجویان باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در دومین روز سفر خود به استان اردبیل، صبح امروز پس از بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی مرکز سرعین، از بخش های مختلف مرکز رشد فناوری های نرم واحد اردبیل نیز بازدید کرد.

دکتر طهرانچی در این بازدید، از سامانه جامع ارزیابی پژوهشی، سامانه یکپارچه نشر مجلات، نرم‌افزار سایت‌ساز «شما وب»، سامانه ورک‌شاپ ها، نرم‌افزار یکپارچه داوری مجلات و کنفرانس‌ها، نرم‌افزار خواننده پایان‌نامه‌ها، سامانه جامع کتابخانه، انمیشین سازی و... مرکز رشد فناوری های نرم واحد اردبیل بازدید و با مسئولان مربوطه گفت و گو کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به دکتر رسولی رئیس واحد اردبیل و دکتر ستاری معاون پژوهش و فناوری این واحد پیشنهاد داد که دانشکده صنایع خلاق در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل راه اندازی تا با مشارکت اعضای هیأت علمی، به صورت تخصصی به حوزه طراحی سامانه ها و نرم افزارها، ساخت انیمیشن و... پرداخته شود تا بتوان شرکت دانش بنیان صنایع خلاق را در کنار این دانشکده و سرای نوآوری استان ایجاد کرد.

دکتر طهرانچی تاکید کرد: این مدل می تواند طرح درآمدزایی برای اعضای هیأت علمی، پژوهشگران، دانشجویان و دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل ایجاد کند.

دکتر طهرانچی در ادامه، از دستاوردهای شرکت «عقاب های رؤیاپرداز فرادانش»، شرکت «ایده پردازان آینده فرادانش»، آزمایشگاه صنایع غذا و دارو، مرکز آموزش زبان خارجی و مرکز مشاوره مستقر در ساختمان مرکز رشد فناوری های نرم (ساختمان شهید مدافع حرم مهندس علی آقایی) بازدید کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین با حضور در سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل، از شرکت های دانش بنیان واحدهای فناور مستقر در این سرا بازدید به عمل آورد.

دکتر طهرانچی از سیستم روشنایی خورشیدی ثابت و سیار، شرکت «امن‌گستر راسامهر» تولیدکننده انواع چراغ روشنایی، صنایع رنگ غذایی درخشان، کارگاه جوشکاری، کارگاه ماشین افزار و تولید دوچرخه تردمیلی، شرکت قطعه سازان «آرسا آذر ایرانیان»، دستگاه خشک‌کن گیاهان دارویی، سیستم هشدار پارگی و خوردگی تسمه تایم خودرو، شرکت «تروهیل» تولیدکننده فرآورده های گیاهی و... بازدید و با مدیران و پژوهشگران این صنایع گفت و گو کرد.

وی در حاشیه این بازدید، بر توجه دانشگاه ها به چرخه تولید محصول تأکید کرد و گفت: فعالیت های اقتصادی دانشگاه ها باید مقوم آموزش، پژوهش و توجه به مهارت آفرینی و اشتغال دانشجویان باشد و لازم است چرخه کامل تولید محصول شامل تمامی مراحل در دانشگاه در نظر گرفته شود. بنابراین مشارکت دانشگاه در طرح های اقتصادی نباید تنها به اجاره فضا و تجهیزات ختم شود، بلکه دانشگاه باید در زنجیره تولید تا فروش محصول نقش آفرینی کند.

ایجاد دانشکده فراسودمندها، راه اندازی رشته فیتوشیمی، ایجاد ارتباط بین شرکت های مستقر در سرای نوآوری با گروه های آموزشی دانشکده ها و... از جمله موضوعات مطرح شده در این بازدید بود.

دکتر طهرانچی در ادامه از مزرعه گردشگری «آرتان» دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل که در مساحت 8 هکتار ایجاد شده، بازدید و پیشنهاداتی درخصوص توسعه این مجتمع مطرح کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1073524

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =