تاکید بر سرمایه‌گذاری دانش بنیان واحدهای دانشگاهی اردبیل در صنایع خرد گسترده و توسعه کسب‌وکار روستایی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بر مقدم بودن آموزش بر هر نوع فعالیت اقتصادی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، چهل و پنجمین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی">دانشگاه آزاد اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل چهارشنبه شب(۲ مهرماه) به ریاست دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی">دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور دکتر مجید مشکینی مشاور و نماینده تام‌الاختیار رئیس دانشگاه در هیأت‌های امنای استانی، عنایت‌الله ملکی تبار رئیس مرکز نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات، دکتر سعید آزادیان دبیر شورای گسترش، آمایش، برنامه‌ریزی وکارآفرینی، دکتر ضرغامی قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری و دیگر اعضا در واحد اردبیل برگزار شد.

دکتر طهرانچی در ابتدای این جلسه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: خداوند در قرآن کریم انگاره هایی را برای ما در نظر گرفته که یکی از آنها این است که مپندارید شهدا مرده اند، بلکه آنها زنده هستند و نزد خداوند روزی می گیرند. این زنده بودن و حیات داشتن شهدا باعث می شود که ارزش ها در جامعه بماند، همانطور که روز عاشورا می بینیم چگونه تفاوت نسل ها از بین می رود و در ذکر مصیبت امام حسین(ع)، تفاوت نسلی نمی بینیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی">دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دفاع مقدس، تحقیر جدی نظام سلطه در برابر جمهوری اسلامی ایران بود، اظهار داشت: تاریخ شاهد است که در جنگ هشت‌ ساله علیه ایران اسلامی، دشمنان انقلاب هر چه توانستند حتی سلاح های ممنوعه شیمیایی را علیه رزمندگان و مردم ما به کار گرفتند و اکنون که چهل سال از آغاز دفاع مقدس می گذرد، باید مراقبت خود را نسبت به تحریف تاریخ و وارونه جلوه دادن دفاع مقدس افزایش دهیم.

وی ادامه داد: این روزها رسانه های دروغ پراکن و بی بی سی شیاد مطالبی را در تحریف دفاع مقدس مطرح می کنند. این موضوع نشان می دهد که دشمنان در تلاش هستند تا ارزش های والایی که دشمن را تحقیر کرده، به ضدارزش تبدیل کنند، بنابراین باید نعمت دفاع مقدس را قدر بدانیم و تاریخ را برای فرزندان خود و جوانان تعریف کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت و ویژگی های دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل اشاره کرد و گفت: این دانشگاه با دارا بودن 390 عضو هیأت علمی می تواند تغییر جهت در برنامه ها و سیاست های خود داشته باشد، به طوری که با کارآمد کردن دانشگاه، استقبال مردمی را به خود جلب کند. در این زمینه سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی نقش تعیین کننده جهت گیری و ریل گذاری دانشگاه را برعهده دارد و هر استان باید متناسب با ظرفیت های خود برای این تغییر جهت، برنامه ریزی عملیاتی داشته باشد.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر سرمایه گذاری دانش بنیان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در صنایع خرد گسترده و توسعه کسب و کار روستایی، تصریح کرد: مراکز استان و واحدهای دانشگاهی باید در طرح های اقتصادی خود بر مقدم بودن آموزش بر هر نوع فعالیت اقتصادی و در شأن دانشگاه تأکید داشته باشند.

همچنین مشکینی در ادامه، وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در بارگذاری اطلاعات و داده ها در سامانه آموزشیار را تشریح کرد.

در ادامه این جلسه، موضوعات مربوط به برنامه های توسعه ای دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1073525

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =