دانشجویان مقطع کارشناسی نیازی به خوابگاه ندارند

معاون دانشجویی دانشگاه تهران گفت: دانشجویان مقطع کارشناسی به صورت غیرحضوری آموزش می‌بینند و به همین علت به خوابگاه احتیاجی ندارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) سعید حبیبا، معاون دانشجویی دانشگاه تهران، درباره وضعیت اسکان دانشجویان با توجه به شرایط ویروس کرونا اظهار کرد: دانشجویان مقطع کارشناسی به صورت غیرحضوری آموزش می‌بینند و به همین علت به خوابگاه احتیاجی ندارند.

او افزود: از آن جایی که دانشجویان تحصیلات تکمیلی مقطع کارشناسی ارشد و دکتری برای انجام کارهای عملی، آزمایشگاهی، میدانی باید در دانشگاه به صورت فیزیکی حضور داشته باشند؛ باتوجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا به آنها حتما خوابگاه داده خواهد شد.

حبیبا تصریح کرد: برای رفع مشکل اینترنت دانشجویان از چند طریق اقدام کرده ایم و طبق ملاقاتی که بین وزرای علوم و ارتباطات تصمیم بر این شد تا دامنه اینترنت تمام دانشگاه‌های کشور به صورت رایگان باشد.

وی با بیان اینکه دانشگاه تهران برای دانشجویان مناطق کمتر برخوردار به دنبال تهیه بسته‌های اینترنتی است، تاکید کرد: نیاز دانشجویان به اینترنت و مشکلات مادی آن‌ها باید از طریق فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها گواهی شود؛  به این‌صورت بسته‌های حمایتی در اختیارشان قرار بگیرد تا دانشجویان از فرایند آموزش عقب نمانند.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران درباره اتصال دانشجویان به اینترنت گفت: طبق بررسی‌های وزارت علوم اعلام شد که ۳ الی ۵ درصد دانشجویان در روستاهای دور افتاده یا مناطق محروم مشکل اتصال به اینترنت دارند.

حبیبا با اشاره به تعمیرات خوابگاه‌های دانشگاه تهران اظهار کرد: ۵ ساختمان‌ دانشگاه در سطح شهر به صورت اساسی و بنیادی در حال تعمیر است و یک خوابگاه ۳۰۰ نفره هم در خود دانشگاه تهران به کمک خیرین درحال ساخت داریم که  امیدواریم تا پایان بهمن این پروژه به اتمام برسد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1073544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =