اف‌بی‌آی چین را به تلاش برای ربودن تحقیقات واکسن کرونا متهم کرد

رئیس اف‌بی‌آی مدعی شده چین با حمله سایبری به شرکت‌های آمریکایی به دنبال ربودن تحقیقات در زمینه واکسن کرونا است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(کرونا-متهم-کرد">ایسکانیوز)، «کریستوفر رای»، رئیس اف‌بی‌آی روز پنجشنبه مدعی شد هکرهای چینی دائماً شرکت‌هایی آمریکایی که مشغول تحقیقات برای یافتن واکسن کرونا هستند را هدف حملات سایبری قرار داده‌اند. 

کریستوفر رای در یک جلسه استماع که پنجشنبه در کمیته امور امنیت داخلی مجلس سنا برگزار شد چین را «بزرگترین تهدید در زمینه ضداطلاعات» علیه آمریکا توصیف کرد.

اف‌بی‌آی پیش از این در ماه مه میلادی هم مدعی شده بود که چین و گروه‌های وابسته به دولت این کشور در تلاشند اطلاعات مهمی را درباره بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ سرقت کنند. ایالات متحده یک ماه بعدتر دو تبعه چین را به تلاش برای هک شرکت‌های دخیل در ساخت واکسن کرونا متهم کرد.

این ادعاها بخشی از تلاش همه‌جانبه‌ دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» برای تحت فشار قرار دادن چین در زمینه‌های مختلف است. دولت ترامپ بعد از شیوع ویروس کرونا چین را به مخفی‌کاری و عدم اطلاع‌رسانی به موقع درباره این ویروس متهم کرد.

چین بارها اتهامات آمریکا را رد کرده و از این کشور خواسته به جای دامن زدن به تنش‌ها و اختلافات، همکاری‌ها برای از بین بردن این ویروس را تقویت کند.

به عنوان مثال، «ژانگ جون» نماینده دائم چین در سازمان ملل روز چهارشنبه در واکنش به اتهامات آمریکا گفت: «جهان با چالشهای شدیدی مثل ویروس کووید-19 مواجه است. همچنین چالشهای دیگری نظیر یکجانبه گرایی، حمایت گرایی و رویکردهای قلدرمآبانه نیز وجود دارد. دنیا اکنون بر سر یک چهار راه قرار دارد و نیاز به یکپارچگی و همکاری داریم نه تقابل.»

در همین حال، چین اعلام کرده که واکسن کرونای ساخت این کشور احتمالاً تا ماه نوامبر (اواسط آبان ماه) برای استفاده عموم آماده خواهد شد. 

«گویژن وو»، کارشناس ارشد زیست ایمنی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری چین هفته گذشته در مصاحبه‌ای با تلویزیون دولتی این کشور گفت: «مرحله سوم آزمایش بالینی [واکسن کرونا]، به طور منظم در حال پیشرفت است و واکسن‌ها تا ماه نوامبر یا دسامبر آماده خواهند بود.» 

چین چهار واکسن کرونا تولید کرده که همگی در مرحله آزمایش بالینی قرار دارند.

گویژن وو گفته خود او بعد از تزریق یک واکسن آزمایشی در ماه آوریل، هیچ علائم غیرعادی را در ماه‌های اخیر مشاهده نکرده است.
منبع: فارس
انتهای پیام

کد خبر: 1073554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =