صعود جذاب برای رونق لیگ قهرمانان آسیا

دو نماینده ایرانی با شایستگی توانستند جواز حضور در مرحله بعدی لیگ قهرمانان را کسب کنند و به رویاپردازی خود در جام ادامه دهند.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، استقلال و پرسپولیس توانستند در شرایطی که سپاهان و شهرخودرو کار خود را در مرحله گروهی با حذف پایان داده بودند، ویزای اقامت خود را در دوحه تمدید کنند و اکنون فرصت این را خواهند داشت تا برای تحقق رویای خود در ادامه مسیر بکوشند.

هشت تیم منطقه غرب آسیا

با پایان مرحله گروهی در منطقه غرب آسیا، تیم‌های الاهلی عربستان (تیم اول) و استقلال (تیم دوم) از گروه اول، پاختاکور (تیم اول) و شباب الاهلی (تیم دوم) از گروه دوم، پرسپولیس (تیم اول) و التعاون عربستان (تیم دوم) و النصر عربستان (تیم اول) و السد قطر (تیم دوم) به مرحله بعدی و حذفی این رقابت‌ها راه یافتند.

استقلال؛ صعود برای ستاره سوم

ستاره سوم، این موضوعی است که طی سال‌های اخیر بارها از سوی استقلال دنبال شده و آنها امیدوارند با دستیابی دوباره به جام ویترین خود را پررونق‌تر از سابق کنند. استقلال که با عدم حضور الوحده امارات شرایط سختی را برای صعود دنبال می‌کرد، در نهایت با تنها پیروزی و البته ارزشمندترین سه امتیاز با برتری برابر الاهلی عربستان راهی مرحله بعدی شده است. آنها در این مرحله باید برابر پاختاکور ازبکستان قرار گیرند. تیمی که با حذف الهلال عربستان به دلیل بالا رفتن حدنصاب نفرات کرونایی، صدرنشین گروه خود شده است. این دیدار روز شنبه، پنجم مهرماه برگزار خواهد شد.

پرسپولیس؛ سودای فینالی دوباره و اولین ستاره

یحیی گل محمدی که این رقابت‌ها را بعد از وقفه‌ای که داشت با تک امتیاز استارت زده بود و شانس کمی برای صعود تیمش می‌رفت، با سه برد ارزشمند اکنون تیم صدرنشین این رقابت ها شده اند. آنها بعد از دو برد مقابل التعاون عربستان در مسیر صعود قرار گرفتند اما شکست بدموقع برابر الدحیل برنامه آنها را با اما و اگر مواجه کرد، خصوصا اینکه الشارجه در بازگشتی شگفت انگیز طی دو بردی که برابر الدحیل و التعاون داشت 10 گل نیز به ثمر رسانده بود و پرسپولیس برای صعود نیازمند پیروزی مقابل این حریف امارات بود. آنها با نمایشی کم نقص و البته تهاجمی خیلی زود به گل برتری برابر حریف اماراتی دست یافتند و در ادامه نیز برد خود را با 4 گل تثبیت و در صدر جدول راهی مرحله بعدی شده‌اند. فینالیست دو فصل قبل‌تر این رقابت‌ها، اکنون در مرحله بعدی باید برابر السد قطر و ژاوی به عنوان پرتکرارترین‌ حریف طی سالیان اخیر، دیدار کند. این بازی هم روز یکشنبه 6 مهرماه برگزار خواهد شد.

برنامه مسابقات غرب آسیا؛ مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان
شنبه، 5 مهرماه
الاهلی عربستان - شباب‌الاهلی امارات
پاختاکور ازبکستان - استقلال ایران
یکشنبه، 6 مهرماه
پرسپولیس - السد قطر
النصر عربستان - التعاون عربستان

* دو نماینده از ایران، سه نماینده از عربستان، یک نماینده ازبکستان، یک نماینده قطر، یک تیم از امارات در این مرحله باقی مانده‌اند. نکته جالب توجه اینکه به طور قطع در این مرحله یک تیم عربستان با توجه به تقابل با یکدیگر از دور مسابقات کنار خواهد رفت.

* ادامه رقابت‌ها تا مرحله نیمه نهایی به شکل تک حذفی خواهد بود.

* در مرحله بعدی این رقابت‌ها، انتخاب رقبا به شکل قرعه کشی خواهد بود و استقلال و پرسپولیس در صورت صعود، شاید یک دربی آسیایی را پیش رو داشته باشند.

کد خبر: 1073600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =