اختصاص بودجه ۸۴ میلیون دلاری نوسازی زیرساخت‌های نانو

با اختصاص بودجه ۸۴ میلیون دلاری به مدت ۵ سال، بنیاد ملی علم به‌دنبال نوسازی زیرساخت‌های فناوری ‌نانو است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) ،  بنیاد ملی علم (NSF) به‌تازگی اعلام کرد که در یک بازه زمانی ۵ ساله قرار است در مجموع ۸۴ میلیون دلار برای نوسازی زیرساخت ملی هماهنگ شده با فناوری‌ نانو (NNCI) سرمایه‌گذاری کند.

براساس اطلاعیه منتشر شده توسط بنیاد ملی علم، سایت‌های NNCI به محققان دانشگاهی، کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک و دولت امکان دسترسی به ابزارهای ساخت و تعیین مشخصات پیشرفته را در تمامی رشته‌های علوم، مهندسی و فناوری در مقیاس ‌نانو می‌دهد. در این اطلاعیه آمده است، سایت‌های NNCI در ۱۵ ایالت قرار دارند که ۲۶ دانشگاه و موسسه را شامل می‌شوند.

این حمایت جدید بنیاد ملی علم از ۶۰۰ هزار دلار تا ۱٫۵ میلیون دلار در سال برای مدت ۵ سال خواهد بود. دفتر هماهنگی NNCI که توسط جرجیاتک اداره می‌شود، همچنان یک نقطه ورود یکپارچه برای دسترسی به قابلیت‌های کلی این شبکه و ابزارهای آن است. این دفتر همچنین بهترین روش‌ها را برای برنامه‌های آموزش ملی و دیگر برنامه‌های آموزشی به اشتراک می‌گذارد.

این بودجه قرار است به مراکز سیستم‌های مقیاس نانو، دانشگاه هاروارد، مرکز علوم و فناوری نانومقیاس دانشگاه کرنل، دانشگاه کرنل، KY Multiscale، دانشگاه لوئیزویل با همکاری دانشگاه کنتاکی، مرکز فناوری ‌نانو میدل‌آتلانتیک، دانشگاه پنسیلوانیا با همکاری کالج جامع فیلادلفیا، کریدور زیرساختی نانو میدوست، دانشگاه مینه سوتا، مرکز فناوری ‌نانو مونتانا، دانشگاه ایالتی مونتانا با همکاری کالج کارلتون، nano @ stanford، دانشگاه استنفورد، زیرساخت‌های همکاری فناوری ‌نانو در ثوث‌وست، دانشگاه ایالتی آریزونا با همکاری دانشگاه آریزونای شمالی،  تاسیسات نانومقیاس نبراسکا، دانشگاه نبراسکا-لینکلن، زیرساخت فناوری ‌نانو نورث‌وسترن، دانشگاه واشنگتن با دانشگاه دانشگاه ایالتی اورگن، شبکه فناوری ‌نانو مثلث تحقیقاتی کارولینای شمالی، دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی با همکاری دانشگاه دوک و دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل،   زیرساخت فناوری ‌نانو سن‌دیگو، دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو،  Soft Hybrid Nanotechnology Experimental Resource، دانشگاه نورث وسترن با همکاری دانشگاه شیکاگو،  کریدور زیرساخت فناوری ‌نانو سوترن‌ایست، جورجیا تک با همکاری دانشگاه ایالتی کشاورزی، دانشگاه صنعتی کارولینای شمالی و دانشگاه کارولینای شمالی در گرینزبورو،  مرکز نانوساخت تگزاس، دانشگاه تگزاس در آستین و زیرساخت‌های فناوری ‌نانو زمین و محیط‌زیست در مرکز ملی ویرجینیا تک، موسسه پلی‌تکنیک ویرجینیا و دانشگاه ایالتی اختصاص یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1073675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =