تعامل با صنعت و اشتغال شاخص‌های ارزیابی سراهای نوآوری هستند/ راه‌اندازی ۲۵ سرا در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی

قائم‌مقام معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ارتباطات برون‌سازمانی و اقدمات انجام شده ذیل این ارتباط می‌تواند انتظاراتی که از سراهای نوآوری داریم را برآورده کند.

وحید ضرغامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) درباره شاخص‌های صدور مجوز برای راه‌اندازی سراهای نوآوری در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: مجوز قطعی ۲۵ سرای نوآوری اکنون صادر شده که برخی  از آنها درحال آماده‌سازی مقدمات راه‌اندازی هستند. آنچه که برای دانشگاه مهم است فعال شدن سراهای نوآوری در راستای اشتغال دانش‌آموختگان و درآمدزایی است.

وی افزود: تعامل با صنایع منطقه‌ای و قراردادهای همکاری با صنعت و جامعه یکی از شاخص‌های مهم ارزیابی سراهای نوآوری است. ارتباطات برون‌سازمانی و اقدمات انجام شده ذیل این ارتباط می‌تواند انتظاراتی که از سراهای نوآوری داریم را برآورده کند. باید این موضوع مسجل شود که سرای نوآوری چگونه در اکوسیستم اقتصادی جامعه ایفای نقش می‌کند.

قائم‌مقام معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی و رایزنی با صنعت برای جذب دانشجویان خلاق و مهارتی عنوان کرد: ضروری است سراها طرح ویژه‌ای برای جذب دانشجویان در صنعت و کارآفرینی در کنار آن داشته باشند. اکنون دانشگاه آزاد اصفهان به‌عنوان یک الگوی مطلوب در این زمینه گام بسیار مؤثری برداشته است.

ضرغامی گفت: طبق قراردادی که فی‌مابین دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان و اتاق بازرگانی اصفهان تنظیم شده، دانشجویان مورد حمایت اتاق بازرگانی قرار می‌گیرند به‌نحوی که دانشجویان در رشته‌های مورد نظر را دانشگاه تربیت می‌کند و سپس در اختیار صنعت قرار می‌دهند تا تعهداتشان را به جای بیاورند. این یک شاخص بسیار مهم است که دانشگاه‌ها باید به آن توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین کارخانه‌ای در تبریز حاضر شده تا ذیل همکاری‌های مشترک با دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، نیروهایی مختص خود را در قالب سرای نوآوری تربیت و سپس جذب کند و به استخدام خود در آورد. این اقدامات باید در همه سراهای نوآوری تسری پیدا کند.

قائم‌مقام معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی درباره ایجاد ساختارهای دورن سازمانی در سراهای نوآوری نیز تصریح کرد: باید اقدامات فناورانه و فعالیت‌هایی که در مراکز رشد و ظرفیت‌های ایجاد شده اعم از هسته‌های فناور دانشجویی مورد رصد قرار بگیرد و تمامی امکانات و پتانسیل‌های بالفعل و بالقوه مانند ساختمان‌های فیزیکی، اعضای هیئت علمی و دانشجویان مورد نظر قرار بگیرد.

ضرغامی بیان کرد: معاونت فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد در وهله نخست برای واحدهای دانشگاهی که کم‌کار بوده و فعالیت‌های فناورانه را به تازگی آغاز کرده‌اند مجوز شتاب‌دهنده صادر می‌کند تا ایده‌های دانشجویان و استادان هسته‌های فناور را تشکیل بدهند و آنها را به دوره بلوغ برسانند. پس از پرورش چندین هسته فناور مجوز راه‌اندازی مرکز رشد نیز صادر می‌شود.

وی اظهار کرد: هسته‌ها و واحدهای فناوری که به مرحله تجاری‌سازی و تولید محصول رسیدند، صدور مجوز سرای نوآوری در شورای اقتصاد دانش‌بنیان بررسی می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1073685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      0 0
      من فارغ التحصیل دکتری کارافرینی هستم. چگونه می توانم در یکی از این سراها مشغول به فعالیت شوم؟!