پیامد فقدان ۱۳۰ روزه وزیر در وزارت صمت افزایش ۷۰۰ درصدی قیمت سم و کود است

نائب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه خود تحریمی، عدم مدیریت منابع و مشکل در توزیع، مردم را بیش از تحریم آزار می‌دهد از فقدان ۱۳۰ روزه وزیر در وزارت صمت که موجب افزایش ۷۰۰ درصدی قیمت سم و کود شده انتقاد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، ولی اسماعیلی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جدا از مشکلات تحریم‌های ایجاد شده برای کشورمان از سوی آمریکا که واقعا در بخش اقتصادی کشور و معیشتی مردم تاثیر گذاشته و روزانه هم تاثیر آن بیشتر می‌شود اما غیر از این ما در کشور دچار خود تحریمی هم هستیم که مردم بیشتر از این ناحیه آزار می‌بینند. 

چرا نمی‌توانیم محدودیت اعمال شده در تحریم‌ها را مدیریت کنیم

وی افزود:‌ مردم تحریم‌های ظالمانه آمریکا و اروپا را تحمل می‌کنند و این فشارها را روی دست دولت می‌بینند اما اینکه چرا نمی‌توانیم محدودیت اعمال شده در تحریم‌ها را مدیریت کنیم را نمی‌پذیرند. 

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد:‌ نگرانی از تبعیض‌ها در محدودیت‌های تحریمی در کشور وجود دارد. 

اسماعیلی گفت:‌مردم و نمایندگان مجلس محدودیت در فروش نفت را قبول دارند که منابع درآمدی کمتری داریم. اما همین منابع کم را نتوانسته‌ایم مدیریت کنیم. 

نتیجه فقدان ۱۳۰ روزه وزیر در وزارت صمت افزایش ۷۰۰ درصدی قیمت سم و کود

وی با ذکر مثالی در این بخش گفت: به بخش صنعت، معدن وتجارت وبازرگانی در یک وزارتخانه به نام صمت جمع شده است اما حدود ۱۳۰ روز وزیر نداریم این در حالی است که سرپرست فعلی هم با نهیب دولت امکان عزل و نصب را نداشته است. 

نماینده مردم گرمی در مجلس خاطرنشان کرد: نتیجه فقدان وزیر در وزارت صمت که وظیفه تنظیم بازار و واردات و صادرات و ثبت سفارشات را بر عهده دارد افزایش ۷۰۰ درصدی قیمت سم و کود است. 

اسماعیلی تصریح کرد: خود تحریمی‌ها مردم را بیش از تحریم آزار می‌دهد وموضوعاتی نظیر عدم نظارت بر بازار اجناس و کالاهای اساسی و خودرو تاثیراتی را بر افزایش قیمت گذاشته و مردم را ناراحت کرده است.  همچنین شاهد بی‌ثباتی در مدیریت‌ها هم هستیم.

مجلس یازدهم به دنبال بهبود سفره مردم 

وی گفت: ‌مجلس یازدهم به صورت جدی در مورد نظارت بر قوه مجریه  به منظور ایفای وظایف را دنبال خواهد کرد.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: ‌اخیرا رقم خوبی برای حمایت از بانوان سرپرست خانوار با موافقت سازمان برنامه بودجه اخذ شده و می‌کوشیم مستمری کمیته امداد و سازمان بهزیستی را افزایش دهیم.

اسماعیلی گفت:‌ تامین و بهبود بخشی ۵ دهک جامعه در دستور کار مجلس است که قرار است دغدغه‌های مردم برای تامین کالاهای اساسی آن را رفع کنیم. به همین منظور کارت الکترونیکی وبن کارت که خانوارهای جامعه هدف فقط امکان خرید دارند در اختیار آنها قرار خواهد گرفت و بر همین اساس حدود ۵۰ میلیون ایرانی دیگر دغدغه تامین کالاهای اساسی نخواهند داشت که با این کار تغییر خوبی در سفره مردم ایجاد خواهد شد.

توان شرکت‌های دانش‌بنیان برای صادرات به ۱۰ کشور عضو اکو

وی تصریح کرد: طرحی هم در مورد اعطای یک لیتر بنزین به ازای هر ایرانی در دستور کار مجلس است و بنا داریم با اینکار آن دسته از افرادی که فاقد خودرو و موتور سیکلت هستند از حق یارانه‌ای خود استفاده کنند و بر همین اساس از درآمدهای این طرح برای تامین اعتبارات اجرایی تامین کالاهای اساسی استفاده خواهد شد.

نماینده مردم گرمی در مجلس تاکید کرد:‌ طرح مالیات بر خانه‌های خالی و ممانعت جدی از قاچاق کالا و همچنین اصلاح نظام گمرکی و گسترش مبادلات تجاری با همسایگان از دیگر دستور کارهای مجلس یازدهم بوده و هست.

اسماعیلی گفت: ‌امکان استفاده از ظرفیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان برای صادرات به ۱۰ کشور عضو اکو که همسایه جمهوری اسلامی هستند وجود دارد و باید در این زمینه بکوشیم دیپلماسی خارجی با همسایگان را فعال کنیم که تاثیر مستقیمی در معیشت مردم و صادرات و واردات کشور دارد.

 ۷۰ درصد مشکلات ناشی از سوء‌مدیریت‌ها، عدم مدیریت بازار و به هم ریختگی اقتصاد 

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی باید از بازار ۷۰۰ میلیونی کشورهای همسایه و اعضای اکو نهایت استفاده را انجام دهد که در شرایط فعلی از این مهم غفلت کردیم.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از ضعف وزارت صمت و سازمان حمایت از مصرف کنندگان گفت:‌ فقدان وزیر دلیل عدم نظارت مناسب بر بازار است و متاسفانه ما شاهد بی‌در و پیکر بودن وزارت صمت هستیم هر چند سازمان تعزیرات قول نظارت بیشتر را داده است.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: ‌حدود ۳۰ درصد وضعیت کشور به تحریم‌ها بازمی‌گردد ولی بقیه مشکلات و ضعف‌ها بر عهده خود ماست که ناشی از سوء‌مدیریت‌ها وعدم مدیریت بازار و به هم ریختگی اقتصاد است.

انتهای پیام

کد خبر: 1073698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =