برخورد با فساد موجب افزایش مشارکت در انتخابات آتی خواهد شد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه مردم به فساد حساس هستند و باید خواسته‌های آنان تامین شود گفت: اگر تخلفی در هر قوه‌ای رخ دهد باید با آن برخورد کرد که این کار باعث امیدواری مردم شده و مشارکت در انتخابات آتی افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، حسین میرزایی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بعضی افراد در باره انتخاب 2 اسفند 98 و مشارکت اندک مردم تحلیل‌های گوناگونی را مطرح  می‌کردند که برخی‌ها ضعف عملکرد مجلس و دولت حاکم را باعث کاهش مشارکت دانسته و برخی هم احراز صلاحیت نشدن عده‌ای از کاندیداهایی که گرایش اصلاح طلبی داشتند را دلیل این اتفاق دانستند.

** مشکلات معیشتی حل نشود مشارکت مردم در انتخابات بعدی کمتر می‌شود 

وی افزود: ‌فرضیه دوم باطل و ضعیف است زیرا چهره‌های شاخصی از جناح اصلاحات در انتخابات اخیر حضور داشتند و عده‌ای هم از چهره‌ها اصلا شرکت نکردند، لذا تحلیل اینکه علت مشارکت پایین مردم در انتخابات در 2 اسفند 98 عدم احراز مجموعه‌ای از اصلاح طلبان بود تحلیلی باطل است. 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: ضعف عملکرد دولت و مجلس دهم باعث کاهش مشارکت در انتخابات 2 اسفند شد لذا از همین الگو می‌توان استفاده کرده و به انتخابات ریاست جمهوری بعدی آن را تعمیم داد.

میرزایی گفت: ‌اگر دولت و مجلس با شرایط فعلی همراه نشده و سر خط نشوند و مشکلات مردم را حل نکنند به احتمال زیاد میزان مشارکت مردم در انتخابات بعدی کمتر از قبل خواهد بود. 

** مردم به ضعف معیشت و احساس ظلم و فساد حساس هستند 

وی تصریح کرد: ‌باید احصا کنیم مردم به چه چیزهایی حساسیت دارند که می‌توانم به ضعف معیشت و احساس ظلم و فساد آنان اشاره کنم که متاسفانه برخی مسئولین در این باره مسبب آن هستند و اگر این موارد منجر به کاهش مشارکت مردم در انتخابات شود باید خیلی سریع آن را حل کنیم.

نماینده اصفهان در مجلس گفت:‌ در ماجرای قرارداد ویلموتس چند نفر از نمایندگان مجلس از جمله من از وزیر ورزش و جوانان به کمیسیون اصل نود مجلس شکایت کردیم و گفتیم اگر فدراسیون فوتبال نهادی دولتی است بنابراین طبق اصل 82 قانون اساسی حق نداشته که این افراد را بدون مصوبه مجلس به کار گرفته و استخدام کند و اگر هم نهادی دولتی نیست که البته وزیر ورزش چنین اذعانی دارد نباید از بیت‌المال 162 میلیارد تومان برای قرارداد ویلموتس پرداخت شود. به همین دلیل مسئولین و مسببین این کار را به کمیسیون اصل نود مجلس کشانده و باعث تحولی در این زمینه شدیم.

**  دغدغه طبقات ضعیف و محروم جامعه برای تامین کالاهای اساسی است

میرزایی خاطرنشان کرد: ‌اخیرا طرح دو فوریتی در باره قیر در مجلس مطرح شد که با یک میلیون تن توزیعی قیر می‌توانیم مقادیری از جاده‌های روستایی را اصلاح و تعمیر کنیم که منجر به امیدواری برای مردم خواهد شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تصریح کرد:‌ طرح دوفوریتی دیگری درباره یارانه کالایی که شامل 60 میلیون نفر می‌شود و قرار است کالا برگ را بین مردم توزیع کنند در مجلس یازدهم نهایی شود که می‌تواند دغدغه طبقات ضعیف و محروم جامعه برای تامین کالاهای اساسی رفع خواهد شد.

منبع:فارس
انتهای پیام

کد خبر: 1073701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =