تعیین مجازات برای کسانی که ماسک ندارند/ سفر اربعین نداریم

حسن روحانی با اشاره به تصمیم ستاد مقابله با کرونا برای تعیین مجازات برای کسانی که ماسک ندارند، گفت: ۱۴ درصد افرادی که بستری هستند قبلا کرونا گرفته بودند و ناچاریم مقررات و نظارت‌ها را تشدید کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در نشست ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا گفت: در سال ۶۰ و در شش ماهه اول آن مردم با مشکلات بسیار زیادی از جمله شهادت رئیس جمهور روبرو شده بودند.

وی با اشاره به اهمیت سال ۶۰ ادامه داد: در عملیات ثامن الائمه امام فرمودند باید حصر آبادان شکسته شود.

روحانی گفت: وارد ماه هشتم مبارزه با ویروس کرونا شده‌ایم و می‌خواهم به کادر درمان خسته نباشید بگویم. از مردم نیز بابت هماهنگی و همکاری تشکر می‌کنم. ما دلمان می‌خواهد رعایت پروتکل‌ها بالای نود درصد باشد، اما همیشه مردم بالای ۵۰ درصد رعایت کرده اند. همه اخبار دنیا در زمان شروع این بیماری از ووهان بود اما ناگهان این بیماری از مرزها عبور کرد.

رئیس جمهور با اشاره به انتقادات کشورهای اروپایی در وقوع بیماری کرونا در ایران گفت: وقتی داشتند به ما نقد می‌کردند ناگهان دیدند فرش زیر پای خودشان هم خیس شد و بیماری به کشورهای آن‌ها هم رفت.

وی اضافه کرد: ما باید سریعتر به بیمار رسیدگی کنیم و از آن طرف هم کسی که احساس بیماری دارد سریعتر اقدامات درمانی را آغاز کند.

روحانی با اشاره به اینکه با سه موضوع مهم روبرو هستیم، تصریح کرد: عدم رعایت کافی مردم ما را دچار مشکل می‌کند. مساله دیگر کاهش نظارت است. اقدامات نا کافی مشکلات را بیشتر می‌کند. در این هفته‌های اخیر گزارشاتی وزارت بهداشت داده که این بیماری جوانان را نیز بیمار می‌کند. ۱۴ درصد افرادی که بستری هستند قبلا کرونا گرفته بودند. ناچاریم مقررات و نظارت‌ها را تشدید کنیم.

وی ضمن بیان جلسه پنج شنبه خود با روسای کمیته‌های ستاد، اضافه کرد: فعلا در تهران برای کسی که ماسک نمی‌زند به سادگی از آن عبور نمی‌کنیم. افراد باید به کسی خدمت دهند که ماسک داشته باشند. بنا شد برای کسانی که ماسک ندارند مجازات تعیین شود.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: ستادهای استانی کرونا می‌توانند برای یک هفته برخی موارد و مشاغل را از جمله مساجد، نمازهای جمعه، سینما، پارک‌ها و غیره تعطیل کند. 

وی اظهار داشت: آمریکایی‌ها اخیرا هم گفتند ده‌ها میلیارد به ایران لطمه زدند در این سه سال گذشته ۱۵۰ میلیارد دلار به ایران ضربه زده‌اند. ما هیچ وقت کاخ سفید را با این توحش ندیده‌ایم. به دشمنی بر ملت ایران افتخار می‌کنند. ۵ میلیارد دلار از صندوق IMF می‌خواستیم بگیریم که آمریکا نگذاشت.

روحانی تاکید کرد: آدرس غلط به مردم ندهید، ریشه مشکلات واشنگتن دیسی است. مردم باید در این سال‌ها خیلی راحت‌تر زندگی می‌کردند. حدود ۱۸۵ کشور در جهان از ما حمایت می‌کنند. ما لعن و نفرین و کینه خود را با آدرس صحیح و درست بفرستیم. این مشکلات از کاخ نشین کاخ سفید است. منشا تمام مشکلات مردم از صهیونیسم، ارتجاع و از تندهای آمریکا است. تردید ندارم روزی آمریکا در مقابل ملت ایران زانو خواهد زد. 

وی بیان داشت: سفر اربعین و راهپیمایی نیز در شهرها نداریم و مقام معظم رهبری هم گفتند در خانه‌ هایمان عزاداری کنیم. 

انتهای پیام

کد خبر: 1073722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      0 0
      شیخ حسن جان. کسانی که این بلا رو سر اقتصاد کشور اوردن مجازات نمیشن؟!