قادری: بورس بهترین راه جذب سرمایه برای شرکت‌های استانی است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بورس بهترین فرصت جذب و هدایت سرمایه به سمت شرکت‌هاست و شرکت‌های استانی باید از این فرصت بهتری بهره را ببرند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، جعفر قادری نماینده مردم شیراز و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در تبیین  اهمیت و مزایای ارزشمند ورود شرکت‌های استانی به بورس گفت: ورود به بورس، بهترین، سریع ترین و کم هزینه ترین راه جذب سرمایه و هدایت منابع مالی به سوی شرکت‌هاست و بر این اساس شرکت‌های استانی باید از این فرصت طلایی نهایت استفاده را داشته باشند.  

استاد اقتصاد دانشگاه شیراز با اشاره به جایگاه بورس و بازار سرمایه به عنوان سومین مولفه مهم در اقتصاد جهان اضافه کرد:‌ بورس با جذب سرمایه‌های راکد و کوچک و نیز سرمایه‌های بزرگ ضمن بهینه کردن گردش مالی و هدایت آن به سمت فعالیت‌های مثبت و سالم اقتصادی، بالاترین نقش را در پیشرفت اقتصاد دنیا دارد و مهمترین معیار سنجش سلامت اقتصاد هر کشور است.

 نماینده مردم شیراز  تامین منابع مالی را اصلی‌ترین نیاز کنونی شرکت‌های استانی خواند و گفت: حضور در بورس  سریعترین و کم  هزینه ترین راه تامین و جذب سرمایه است که در مقایسه با استقراض از بانک ها کاملاً کم هزینه تر، سریعتر و اطمینان بخش تر خواهد بود و  در این حالت  شرکت‌ها نه تنها اقساطی را پرداخت نخواهند کرد، بلکه  دارای شرکا و سهامدارانی خواهند بود که در سود و زیان شرکت همراه آنان خواهند بود.

 عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شروط ورود به بورس از جمله شفافیت کامل مالی، کارایی  و مثبت بودن ترازهای مالی را سرمایه اصلی و ارزشمندی خواند که هر  شرکت به محض ورود به بازار سرمایه از آن بهره مند می شود.

 وی اضافه کرد: خودآزمایی، خود کنترلی و خود ارزیابی به عنوان شروط مستمر حضور  شرکت‌ها در بورس بدون شک زمینه ساز موفقیت شرکت‌های حاضر در بورس خواهد بود.

 نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی به  دیگر مزایای مهم حضور شرکت‌های استان در بازار بورس و سرمایه از جمله مشوق‌های مهم مالیاتی  اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون به شرکت‌های حاضر در بورس به میزان ۵ تا ۱۰ درصد مالیات قطعی تخفیف مالیاتی تعلق خواهد گرفت و علاوه بر آن بر اساس مصوبه مهم و جدید شورای عالی اقتصاد سران سه قوه، شرکت‌هایی که در سال ۹۹ وارد بورس شوند سازمان امور مالیاتی تنها مالیات یک سالانه آنها را محاسبه کرده  و به مالیات سالیان گذشته آنها ورود نخواهد کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با  ذکر فهرست‌وار دیگر مزایای حضور شرکت‌های استان در بورس، به روزرسانی ارزش واقعی سهام  شرکت، کسب  اعتبار و اعتماد عمومی هم در بُعد داخلی و هم در بُعد بین المللی و نیز سهولت در دریافت و ارائه تضامین بانکی و سایر ابزارهای تامین مالی را از دیگر مزایای مهم حضور شرکت‌ها در بازار سرمایه ها خواند و گفت: هنگامی که یک شرکت وارد بورس شده و مجوز آن را دریافت می‌نماید، برای انتشار اوراق مشارکت خود  که سریع ترین راه جذب سرمایه و جلوگیری از هدر رفتن زمان و ایجاد هزینه است، دیگر  نیازی به اخذ مجوز از بانک مرکزی و مراحل سخت و زمانبر آن  نخواهد داشت.

 عضو مجمع نمایندگان استان فارس در ادامه با ارائه آماری از میزان سپرده‌های بانکی مردم استان در بانک‌های استان گفت: بر اساس آمارهای بانک مرکزی مردم استان رقمی در حدود ۱۱۰ هزار میلیارد تومان را در بانک‌های استان سپرده گذاری کرده اند که شرکت‌های استان در صورت حضور و فعالیت در بازار سرمایه می توانند میزان قابل توجهی از  این رقم چشمگیر و ذخیره ارزشمند مردم استان را جذب و بدون درگیر  شدن با سیستم بانکی، به  تامین نیازهای مالی خود بپردازند و از این پتانسیل بالقوه و ارزشمند بهره مند شوند.

قادری در پایان حضور گسترده، پویا و پرانگیزه مردم در بازار سرمایه را علی رغم تلاطم‌های اخیر،  فرصت طلایی برای شرکت‌های استانی و شکوفایی و تحول در آنها خواند و از مدیران این شرکت‌ها خواست که تمام توان خویش را جهت حضور هرچه سریعتر در  بازار سرمایه به کار گیرند.

وی تاکید کرد: در این مسیر نمایندگان مجلس نیز برای حمایت از شرکت‌های استانی آمادگی کامل خواهند داشت.

منبع:فارس
انتهای پیام

کد خبر: 1073759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =