"رزم‌حسینی" با روحیه جهادی خود می‌تواند از چالش‌های پیش روی وزارت صمت عبور کند

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: شاید علیرضا رزم‌حسینی با این روحیه جهادی بتواند از این چالش‌ها عبور کند و اقدام جانانه‌ای در بحث نظارت بر کالاها و قیمت‌ها، واردات، صادرات و ... داشته باشد البته ممکن است ورود به این مسائل برای وی بسیار هزینه‌بر باشد اما باید یکبار برای همیشه این مسائل را در کشور حل و تمام کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، "حسین جلالی" درباره انتخاب "علیرضا رزم حسینی" به عنوان وزیر پیشنهاد صنعت، معدن و تجارت از سوی رییس جمهور گفت: با توجه به اینکه ماه‌هاست وزارت صمت بدون وزیر می‌باشد و یکبار نیز وزیر لایقی به مجلس معرفی شد اما متاسفانه مجلس به وزیر پیشنهادی رای اعتماد نداد، دیگر بیش از این صلاح نیست که وزارت صمت بدون وزیر باشد.

وی با اشاره به زیرمجموعه‌ها و وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت دارای طیف گسترده ای از فعالیت ها از حوزه تجارت، تامین کالاهای اساسی تا صنایع و معادن می باشد که نیاز است که یک نیروی توانمند و پای کار بر مسند این وزارتخانه باشد که با توجه به سوابق و فعالیت های رزم حسینی، پیش بینی می شود مجلس به این گزینه رای دهد و رزم‌حسینی با رای خوبی وزیر صمت خواهد شد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توانمندی‌های رزم‌حسینی عنوان کرد: رزم‌حسینی در حوزه‌های مختلف همچون استانداری کرمان و خراسان رضوی موفق عمل کرده و در مسایل اجرایی و ارتباطات در  مسئولیت‌ خودش عملکرد خوبی داشته است بنابراین مطمئن هستم وی در وزارت صمت موفق خواهد بود.

وی ادامه داد: مشکلی که برای رزم‌حسینی وجود دارد این است که در پایان دولت تدبیر و امید در این وزارتخانه قرار خواهد گرفت. رزم‌حسینی یک انسان پرانرژی و پر کار است و نمی‌تواند با یک دولت تنبل، فشل و ناکارآمد هماهنگ شود لذا شاید رزم‌حسینی مقداری آسیب ببیند ولی دیگر چاره‌ای نیست و باید این وزارتخانه وزیر داشته باشد.

جلالی درباره انتظارات نمایندگان از وزیر جدید صمت عنوان کرد: بیشتر مشکل کشور مربوط به وزارت صمت است. بحث خودروها و قیمت فزاینده خودرو و نارضایتی مردم از این وضعیت و ابهام در قیمت خودرو مساله جدی و چالش بزرگی است که بر سر راه رزم‌حسینی قرار دارد و باید با تدبیری این مساله را حل کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش بی رویه قیمت کالاهای اساسی به ایسنا گفت: با توجه به اینکه تامین و قیمت گذاری کالاهای اساسی از زیرمجموعه‌های وزارت صمت است بنابراین مساله گرانی ارزاق عمومی و کالاهای اساسی از دیگر نکات بسیار مهمی است که باید با اولویت در برنامه های کار وزیر صمت قرار گیرد ضمن آنکه بحث تولید و جهش تولید که بیشتر مربوط به کارخانجات و سرمایه‌گذاری در کارحانجات می باشد از دیگر ابهاماتی است که باید در اسرع وقت به آنها رسیدگی شود و این موارد در کنار نظارت جدی بر بازار از چالش‌هایی است که رزم‌حسینی باید با آنها دست و پنجه نرم کند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی ترغیب بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت را از دیگر انتظارات نمایندگان برشمرد و عنوان کرد: متاسفانه قوانین دست و پاگیر زیادی در کشور وجود دارد که باعث شده مردم جرات نکنند در حوزه صنایع ‌و کارخانجات سرمایه‌گذاری کنند و پول خود را وارد بازار سفته بازی، دلال‌بازی، دلار، سکه، مسکن و ... کنند زیرا معتقدند در این بازارها می توان به راحتی، بدون دردسر، بدون اخذ مالیات و عوارض سود در آورد پس چرا باید برای سرمایه‌گذاری در کارخانه ای که ده‌ها استعلام و برای هر استعلام باید ده‌ها روز معطل بمانیم و پس از دریافت مجوزها نیز پاسخگوی دارایی، عوارض و مالیات و ... باشیم، ورود پیدا کنیم.

وی اظهار کرد: شاید علیرضا رزم‌حسینی با این روحیه جهادی بتواند از این چالش‌ها عبور کند و اقدام جانانه‌ای در بحث نظارت بر کالاها و قیمت‌ها، واردات، صادرات و ... داشته باشد البته ممکن است ورود به این مسائل برای وی بسیار هزینه‌بر باشد اما باید یکبار برای همیشه این مسائل را در کشور حل و تمام کرد.
منبع:ایسنا
انتهای پیام

کد خبر: 1073942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =