گریزی به کربلا با روایت محاصره فوعه و کفریا

نمایش «گوشه خاموش فراموش شده» در فرهنگسرای ابن‌سینا اجرا می‌شود که روایتی از محاصره دو شهرک فوعه و کفریا در سوریه است.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، مهدی قمی از اجرای نمایش آیینی «گوشه خاموش فراموش‌شده» هم‌زمان با ماه صفر خبر داد. 

رئیس فرهنگ‌سرای ابن‌سینا گفت: امسال نیز به امید خدا در ایام صفر، نمایش آیینی «گوشه خاموش فراموش‌شده» با اجرای گروه هنری «خزان ارغوان» روی صحنه خواهد رفت. این نمایش تلاش می شود با استنباطی به‌روز و زبان هنر و با تکیه بر اتفاقات دو سال رنجی که در فوعه و کفریا به وقوع پیوست، گریزی نیز به واقعه کربلا داشته باشد. 

قمی در ادامه به موضوع روایی این نمایش اشاره کرد و ادامه داد: سال 2015، دو شهرک شیعه‌نشین «فوعه» و «کفریا» با 40 هزار نفر جمعیت توسط گروه‌های تروریستی تکفیری به محاصره کامل درآمدند. طی سه سال گذشته این دو شهرک به نماد مقاومت و استقامت تبدیل شدند و به همین دلیل تروریست‌ها تمام تلاش خود را برای در هم شکستن این مقاومت مقدس به کار گرفتند. صدها حمله با انواع تجهیزات اهدایی از سوی حامیان بین‌المللی و منطقه‌ای تکفیری‌ها انجام شد.‌ گروه‌های تروریستی مستقر در اطراف این دو شهرک، با انواع سلاح‌های سنگین اعم از موشک، توپ و تک‌تیراندازهای خود به طور مستمر مردم این شهرک‌ها را هدف قرار می‌دادند که در مجموع 1923 نفر به شهادت رسیدند و 3868 تن هم زخمی شدند که بیش‌تر آنها زن و کودک بودند.

به گفته رئیس فرهنگ‌سرای ابن‌سینا، شهروندان فوعه و کفریا طی این سه سال بدون آب، برق، غذا، دارو و تجهیزات پزشکی ایستادگی کردند و زخمی‌ها نیز غالبا شهید شدند. اخبار و روایت‌های زیادی منتشر شده بود که ساکنان شهر به دلیل قحطی و نبود آذوقه، برگ‌های درختان را می‌پزند و می‌خورند اما این شیعیان صبور و مقاوم با وجود تمام سختی‌ها با تأسی به حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و اهل بیت حاضر نشدند مقابل یزیدیان زمان سر خم کنند و دست از آرمان‌های‌شان بردارند. 

مدیر فرهنگی ـ هنری منطقه 2 افزود: با توجه به این موضوع تاریخی معاصر با محوریت مقاومت، گروه هنری خزان ارغوان با مشارکت فرهنگ‌سرای ابن‌سینا، پس از نمایش آیینی «خزان ارغوان» که در ایام فاطمیه سال 98 روی صحنه رفت و با استقبال بسیار خوب مخاطبان روبه‌رو شد، دومین اثر مشارکتی با این فرهنگسرا را از 3 تا 11 مهر هر شب ساعت 20، با رعایت کامل موازین بهداشتی، روی صحنه می‌برد.

گوشه خاموش فراموش‌شده را «بهراد رحمانی» کارگردانی می‌کند و نویسندگی آن به عهده «سیدامیرمحسن صدرپور» است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تماشای این نمایش که به صورت رایگان و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی کرونا برگزار می‌شود، به آدرس شهرک قدس(غرب) ـ خیابان شهید دادمان ـ ابتدای خیابان شهید حسن سیف، محوطه باز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیش‌تر علاوه بر سایت khazanearghavan.ir  با شماره تلفن 09338883747(روابط عمومی) تماس بگیرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1073975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =