خروج از درب پشتی

شیوه خروج لوئیز سوارز سومین گلزن تاریخ باشگاه بارسلونا نمونه اخیر الوقوع از خواب آلودگی اخلاقی مدیران ورزشی است.

باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)-مجید خاتونی (جامعه شناس ورزش)؛ "خروج از درب پشتی"، اصطلاحی است که در دنیای حرفه ای ورزش به بی مهری و عدم احترام به ورزشکاران و حتی مربیان در هنگام ترک یک تیم اشاره دارد.

امروزه،آئین های پذیرش و پاگشایی ورزشکاران بر روی فرش قرمز و مراسم معارفه با شکوه به امری روتین شده تبدیل گشته که با خداحافظی آمیخته با بی مهری، دلخوری و قدرنشناسی همخوانی ندارد.

این امر از یک سو حاصل کالا شدگی و شی انگاری ورزشکاران است که به فرسایش اخلاق ورزشی و تیره شدن تصویر و تنزل برند باشگاه می انجامد که خود معلول چیرگی ارزش های مادی بر ارزش های غیر مادی در زیست جهان کنونی است.

طبق قواعد حیات اخلاقی؛ تلاش ها و افتخار آفرینی یک ورزشکار، شایستگی قدردانی و احترام در هنگام ترک باشگاه را لازم دارد.
این مهم باید از جانب همه ارکان باشگاه به ویژه مدیریت، ملحوظ و انجام پذیرد .

شیوه خروج لوئیز سوارز سومین گلزن تاریخ باشگاه بارسلونا نمونه اخیر الوقوع از این خواب آلودگی اخلاقی مدیران ورزشی است.مدیریتی که بی بهره از آداب دانی حرفه ای ،هزینه ناراحتی مهاجم اروگوئه ای و دیگر بازیکنان بارسا را موجب گردیده که احتمالا برای مدیران این باشگاه هوادار_مالک و حساس بر مسائل فرهنگی، تبعاتی در پی خواهد داشت.

بد بدرقگی و بی اعتنایی عمیق به کهنه سربازان عرصه ورزش نوعی سرمایه سوزی است که متاسفانه نمونه های آن در فوتبال ملی و باشگاهی ما فراوان یافت می شود. امری که در تیم های ورزشی نباید  رخ دهد، چرا که بدرقه شایسته به مثابه اعتبارنامه ای است که به پاس زحمات ورزشکاران به آنان اعطا می شود.


تودیع شایسته و تقویت این کُنش پیوند دهنده به افزایش منابع عاطفی یک تیم و ارتقاء فرهنگ سازمانی می انجامد. که به عنوان عنصری عزت آفرین، واجب است در زیست جهان ارزشی جامعه ورزش پیوسته باز تولید و نهادینه گردد.

کد خبر: 1073981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =