پرداخت ۴۵۰۰ میلیارد تومان وام به بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا

تاکنون ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از منابع کرونا جهت پرداخت وام به کسب و کارها به بانک‌ها اختصاص یافته که از این مبلغ، ۴۵۰۰ میلیارد تومان وام‌ به کسب و کارها پرداخت شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، یک مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره آخرین وضعیت پرداخت وام کرونا به کسب و کارها گفت: تاکنون ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از منابع کرونا جهت پرداخت وام به کسب و کارها به بانک‌ها اختصاص یافته است.

وی که خواست نامش در مصاحبه ذکر نشود، افزود: از کل مبلغ تخصیص یافته به نظام بانکی، ۴,۵۰۰ میلیارد تومان وام به کسب و کارها پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از شیوع کرونا و به مخاطره افتادن وضعیت کسب و کار کشور اعلام شد که تعداد بنگاه‌های آسیب دیده ذیل ۱۴ رسته منتخب ۳ میلیون واحد است که ۱.۳ میلیون واحد آن بیمه شده و دارای کد کارگاهی و ۱.۷ میلیون واحد فاقد بیمه و کد کارگاهی هستند؛ همچنین در این واحدها ۲.۸ میلیون نفر بیمه شده و ۳ میلیون نفر فاقد بیمه مشغول به کار هستند.

دولت برای کاهش بحران کرونا در وضعیت فعالیت بنگاه‌های اقتصادی کشور، مقرر کرد که ۴۹ هزار میلیارد تومان بودجه در قالب تسهیلات از ۱۶ تا بیش از ۲۰۰ میلیون تومان به کسب و کارهای آسیب دیده پرداخت شود که البته در ادامه، ۲۰ هزار میلیارد تومان از این ۴۹ هزار میلیارد تومان به پرداخت وام ودیعه مسکن اختصاص یافت.

در همین ارتباط، ۸۴۸ زیررسته به عنوان مشاغل به شدت آسیب دیده از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شناسایی شدند و مقرر شد فعالان این رسته‌ها، پس از ثبت نام در سامانه کار، تسهیلاتی با سود ۱۲ درصد دریافت کنند.

آخرین پی گیری‌های نشان می‌دهد که تاکنون ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مبلغ بودجه برای وام کرونا به بانک‌ها اختصاص داده شده و ۴,۵۰۰ میلیارد تومان نیز وام به کسب و کارها پرداخت شده است.

همچنین اگرچه ۳۱ شهریور ماه آخرین مهلت ثبت نام کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا برای دریافت وام بود اما مطابق با اعلام سخنگوی دولت، مهلت ثبت نام بنگاه‌ها تا یک ماه دیگر تمدید شده است که صاحبان مشاغل می‌توانند با مراجعه به سامانه کارا به نشانی https://kara.mcls.gov.ir/ فرایند ثبت نام را انجام دهند.

لازم به ذکر است که اگر تسهیلات تا ۱۶ میلیون تومان باشد، سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک، وام ۱۶ تا ۴۸ میلیون تومان نوع وثیقه سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک به همراه یک ضامن (واحد اقتصادی دیگر یا کارمند)، وام ۴۸ تا ۱۶۰ میلیون تومان سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک به همراه ۲ ضامن (واحد اقتصادی دیگر یا کارمند)، وام ۱۶۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک به همراه ۳ ضامن (واحد اقتصادی دیگر یا کارمند)، و وام از ۲۰۰ میلیون تومان بالاتر با ارائه تضمین صادره از سوی صندوق‌های ضمانت و یا بنا به تشخیص بانک ارائه وثایق متعارف و سقف مبلغ سفته ۱.۵ برابر اصل و سود تسهیلات به عنوان ضمانت دریافت می‌شود.
منبع:مهر
انتهای پیام

کد خبر: 1073988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =