راه حل بحران پولی جهان در یک کتاب

کتاب «احیای پول طلا» در نظر دارد تا با واکاوی پدیده بحران مالی جهان راه حلی اصولی برای آن ارائه دهد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز،  کتاب «احیای پول طلا؛ راهبرد خروج از بحران پول اعتباری» ترجمه کتاب «رؤیه نقدیه فی أزمه الأموال غیر الحقیقیه» نوشته دکتر ناصر یوسف و دکتر موسی العربانی، از اساتید برجسته دانشگاه بین المللی مالزی است. این کتاب به بحران پول اعتباری در دوران معاصر اشاره کرده و رفتار غیرانسانی نظام پولی و بانکی امروز را معلول زیاده‌خواهی بشر در دوران مدرن معرفی کرده است.
این کتاب، با اشاره به خلق پول ظالمانه در نظام بانک جهانی و آثار و تبعات انسانی، اخلاقی و سیاسی آن در جهان معاصر، راهکار خروج از وضع موجود را احیای پول اسلام و بازگشت به دینار طلا می‌داند.

کتاب «احیای پول‌ طلا؛ راهبرد خروج از بحران پول اعتباری» (ترجمه و تدوین دکتر سید محمدحسین متولی امامی و استاد محمدحسن غلامی) در انتشارات کتاب فردا به چاپ رسیده است. 

این کتاب توسط اداره اوقاف کویت در سال ۲۰۱۱ میلادی به چاپ رسیده و نشان‌دهنده وجود جریان‌های علمی طرف‌دار پول طلا در جهان اسلام است.
یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که امروزه در جهان اسلام در برابر نظام بانکی شکل گرفته، مخالفت بسیاری از متفکران و صاحب‌نظران نسبت به پدیده خلق پول بانکی است که امکان نظام سرمایه‌داری را فراهم کرده و اجرای احکام و مقاصد اسلامی را به حداقل رسانیده است.

این اثر در سه فصل تدوین شده که در فصل اول، ریشه بحران پولی و مالی جهان را در لذت‌جویی انسان معرفی می‌کند؛ در فصل دوم، شاخصه‌های پیشرفت با رویکرد اسلامی بیان می‌شود و در فصل سوم، به دینار طلا و آثار مثبت آن در آینده اقتصاد جهانی اشاره می‌کند. کتاب احیای پول طلا؛ راهبرد خروج از بحران پول اعتباری» در ۱۶۲ صفحه تدوین شده که ۲۰ هزار تومان قیمت دارد.

جهت تهیه کتاب به آدرس  https://bookroom.ir  مراجعه فرمایید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1074079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =