دانشمندان خبر دادند؛

ارتباط پروبیوتیک با افسردگی

چهارشنبه 18 تیر 1399 - 10:39
کد مطلب: 1074089
ال

تحقیقات نشان می‌دهد که پروبیوتیک‌ها به مقابله با اضطراب و افسردگی کمک می‌کنند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، تحقیقات قبلی مسائل بهداشت روان و اختلالات رشد، به سلامت روده گره خورده است. اکنون، تیمی از دانشمندان بریتانیایی نشان داده اند غذاهایی که مشخصات باکتری‌های مفید موجود در روده را گسترش می دهند (که در مجموع به عنوان پروبیوتیک شناخته می شوند) می‌توانند به کاهش اضطراب و افسردگی کمک کنند.

محققان دانشکده پزشکی برایتون و ساسکس در انگلستان با هدف تعیین اینکه آیا غذاهای حاوی باکتری‌هایی که بر میکروبیوم دستگاه گوارش تأثیر مثبتی دارند؛ روی روش‌های درمانی برای شرایط روانی مانند اضطراب و افسردگی تأثیر دارند یا خیر متمرکز شده اند.

میکروبیوم روده

تریلیون میکروب در دستگاه گوارش زندگی می کنند و حداقل 400 گونه باکتری در روده وجود دارد. این بدان معناست که تعداد باکتری‌های روده بیشتر از سلول‌های بدن است. این میکروب‌ها در هضم غذا، دفع پاتوژن های احتمالی یا میکروارگانیسم های مضر و سنتز ویتامین ها ضروری هستند.

میکروبیوم روده به کنترل هضم روده و سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند؛ پروبیوتیک ها، باکتری های مفیدی هستند که برای کمک به رشد فلور سالم روده مفید هستند.

طبق گفته مرکز ملی سلامت ارتباط مغز با روده مدتهاست که شناخته شده است، اما تحقیقات اخیر نشان می دهد که این یک ارتباط دو طرفه است. علاوه بر این، میکروبهای روده ممکن است بر رفتار و احساسات تأثیر و شیمی مغز تأثیر بگذارد. تغییر باکتری ها در روده از طریق رژیم های غذایی خاص ممکن است به درمان اختلالات مربوط به استرس و عصب رشدی مثل بیماری اوتیسم و ​​بیش فعالی کمک کند.

پیری‌بیوتیک ها و پروبیوتیک‌ها چیست؟

پیری‌بیوتیک‌ها و پروبیوتیک ها در حفظ کلونی سالم باکتری ها و سایر میکروارگانیسم های موجود در روده از بدن پشتیبانی می کنند. این باکتری‌ها در هضم غذا کمک می کنند و از سلامت روده حمایت می‌کنند.

پری بیوتیک‌ها بیشتر در کربوهیدرات‌ها و فیبرهای مختلف وجود دارد که انسان قادر به هضم آنها نیست. این منابع غذایی اساسی برای باکتریهای مفید روده است. در ضمن، پروبیوتیک‌ها باکتری‌های زنده‌ای هستند که در غذاهای خاص یا مکمل هایی یافت می شوند که فواید بسیاری برای سلامتی دارند.

این تیم برای دستیابی به یافته های خود، که در مجله پزشکی بریتانیا (BMJ) منتشر شده به 71 مطالعه انجام شده بین سال های 2003 و 2019 پرداخته است. این تحقیقات بررسی کرده اند که چگونه پروبیوتیک ها و پری بیوتیک‌ها ممکن است به بزرگسالان مبتلا به اضطراب و اختلال افسردگی کمک کند.

محققان هفت مطالعه را شناسایی کردند که در تمام آنها نتایج حاصل اثر مصرف پری‌بیوتیک ها و پروبیوتیک‌ها را در مقایسه با درمان دیگر یا دارونما نشان داد.

اضطراب و افسردگی

افسردگی یکی از شایع ترین اختلالات سلامت روان در جهان است. سازمان بهداشت جهانی (WHO) تخمین می‌زند که تعداد افراد مبتلا به افسردگی در سال 2015 از 300 میلیون نفر فراتر رود.

دو اختلال اصلی تشخیصی برای اختلالات روانی شایع وجود دارد( اختلالات افسردگی و اختلالات اضطرابی). این اختلالات در بسیاری از افراد جهان تجربه می شود و بر روحیه یا احساس افراد مبتلا تأثیر می‌گذارد.

افسردگی عمده بیماری روانی شایع در ایالات متحده است. تخمین زده می‌شود 17.3 میلیون نفر افسردگی عمده داشته باشند، که 7.1 درصد از کل بزرگسالان ایالات متحده را تشکیل می دهد. شیوع افسردگی در زنان در مقایسه با مردان بیشتر است و از نظر سن بیشتر در افراد بین 18 تا 25 سال شیوع دارد.

همچنین حدود 19.1 درصد از بزرگسالان ایالات متحده در سال گذشته دچار هرگونه اختلال اضطرابی شده اند که در زنان نیز بیشتر از مردان است.

انتهای پیام/

178 / 336

نظرات

1- لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران و مغایر با قوانین کشور منتشر نمی‌شود.
3- نظرات پس از تایید منتشر می‌شود.

ایسکاTV

اخبار پر بازدید

آخرین اخبار