گلایه‌های مجید انتظامی از هشت سال اخیر/ از جای خالی وزیر فرهنگ تا غافلگیری وزیر بهداشت

وزیر بهداشت در اختتامیه شانزدهمین دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت نشان ویژه این جشنواره را دریافت کرد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز اختتامیبه شانزدهمین دوره  جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد. مهدی عظیمی دبیر این جشنواره در اختتامیه آن گفت: هنرمندان فداکارانه علی رغم مشکلات مالی و سیاسی موجود به کار خود ادامه می‌دهند و اگر متولیان امر به وظیفه خود عمل کنند حتما آثاری خواهیم داشت که در دنیا بدرخشند آنچه به لطف روح سردار سلیمانی از شواهد امر به نظر می‌آید استقبال ۱۳۰ کشور از این دوره زا جشنواره است و ۹۰۰۰ اثر نیز ارسال شد. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ۳۷۰۰ اثر خارجی از کشورهایی چون انگلیس، فرانسه، هند و کشورهای منطقه رسیده و ۲۷۰۰ اثر از بسیجیان کشور بخشی از این آثار است. از ویژگی‌های این جشنواره برگزاری در چهار مقطع و هشت عرصه است. بخش‌های سید شهدا، نقد، پژوهش و مرحله ملی فیلم سازان بسیجی از جمله این موارد بوده‌اند.

عظیمی در پایان سخنان خود تصریح کرد: این جشنواره برای تثبیت آثار دفاع مقدس و حمایت از هنرمندان سینما دست همه مسئولان و هنرمندان متعهد را به گرمی می‌فشارد.

*برخورد با هنرمندان درست نیست

نشان رسول این جشنواره نیز به مجید انتظامی رسید. این استاد موسیقی در سخنانش گفت: سعی می‌کنم چیزی را که احساس می‌کنم پیاده کنم. در این شرایط آسان نیست که موسیقی نوشته شود و هر مسئولی دیدگاه خاصی دارد ممکن است مسئولی از کار من خوشش بیاید یا نیاید اما باید بگویم برخورد با هنرمندان درست نیست. هشت سال به خاطر برخوردی که با من شده موسیقی را رها کردم.

جایزه بهترین موشن گرافیک بخش مدافعان سلامت شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به مجموعه «موشن گرافیک های کرونا» از پویا رئیسی رسید. تندیس و لوح بهترین نماهنگ این بخش نیز به مهاجر توحید پرست برای نماهنگ «یه روزی دوباره» رسید. همچنین لوح و تندیس بخش مدافعان سلامت شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت نصیب آرجون لیپورچی برای پویانمایی «منجی» شد.

با حضور هئت داوران تندیس و دیپلم افتخار بخش مدافعان سلامت در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به امیر حسین میز صابری برای مستند «در خلوت شب» رسید. همچنین، تندیس و دیپلم افتخار فیلم داستانی کوتاه بخش مدافعان سلامت شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به محسن مشرقی برای فیلم داستانی کوتاه « ملاقات آخر» رسید.

*غافلگیری وزیر بهداشت در جشنواره مقاومت

همچنین در این جشنواره وزیر بهداشت نیز حضور داشت که با نشان ویژه از عملکرد او تقدیر و تشکر شد که کمی برای او غافلگیرانه بود. نمکی نیز در بخشی از سخنان خود گفت: امروز مقاومت به عنوان شکل‌گیری یک فرهنگ است که ابعاد مختلف زندگی افرادی را بیان می‌کند که در برابر زورگوها ایستاده‌اند.

وی تصریح کرد: همکاران من حماسه تازه‌ای را ایجاد کردند. هرگز با صفای مردم سرزمینم احساس تنهایی نکردم. از روزهای نخست همت مردم را کنار خودم احساس کردم.

*بزرگداشت سینماگران

 جایزه بخش نماهنگ شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به فرید فرخنده کیش برای نماهنگ «حلول» رسید. پویا نمایی بلند امیر مهران با نام «شهر خاموش» نیز برنده بخش پویانمایی شد. مرکز گسترش مستند تجربی برای پویانمایی شهر خاموش هم برنده بخش پویانمایی بلند شد.

جایزه فیلم کوتاه داستانی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به عمار خطی برای فیلم تمام مریم‌ها رسید. همچنین جایزه بهترین مستند کوتاه این جشنواره به عباس ایمانیان برای نامه‌ای از دمشق رسید. جایزه بخش بهترین فیلم مستند بلند در جشنواره حشنواره‌ها به مرتضی شعبانی برای فیلم «زنانی با گوشواره‌های باروتی» رسید. همچنین در این اختتامیبه از جمال شورجه، محمد علی‌اکبری و جمشید هاشم پور تقدیر و تشکر به عمل آمد. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1074164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
      0 0
      خوب می‌شد که وزیر فرهنگ هم می‌بود