«هفته ملی کودک» مجازی برگزار می‌شود

مدیرکل روابط‌عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اعلام شعار و برنامه‌های کانون در هفته کودک، از برگزاری این برنامه‌ها به صورت مجازی در راستای جلوگیری از شیوع کرونا خبر داد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، حامد رهنما با اعلام‌ این‌که برنامه‌های  هفته ملی کودک امسال از روز ۱۲ مهر با شعار «آینده را باید ساخت» و با محوریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز می‌شود و تا روز ۱۷ مهر ۱۳۹۹ ادامه می‌یابد، اظهار کرد: این برنامه‌ها امسال با توجه به هم‌زمانی با اربعین حسینی رنگ ‌و بوی عاشورایی و حسینی به خود گرفته است و در عین حال با توجه به شیوع گسترده بیماری کرونا در کشور، تمامی برنامه‌ها به‌صورت مجازی اجرا و ارائه می‌شود.

او سپس با بیان این‌که هفته ملی کودک و ۱۶ مهر به‌عنوان روز جهانی کودک سال‌هاست در ایران از سوی دست‌اندرکاران و فعالان حوزه کودک و نوجوان و با محوریت کانون مورد توجه قرار گرفته است، این رویداد را فرصتی برای تاکید بر این مهم دانست که  کودکان و خواسته‌های‌شان بسیار بااهمیت است و آن‌ها تصویر روشنی از آینده جهان‌اند و نادیده گرفتن کودکان یعنی نادیده انگاشتن آینده کشور.

رهنما پاس‌داشت حرمت روزهای سوگواری مذهبی و پرهیز از برگزاری برنامه‌های حضوری و توجه به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در اجرا و پخش برنامه‌های اینترنتی و تلویزیونی و مشارکت سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی با رعایت همین اصول را از مهم‌ترین نکته‌هایی دانست که در برنامه‌های امسال هفته ملی کودک مورد توجه کانون و دیگر دست‌اندرکاران و فعالان حوزه کودک قرار می‌گیرد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون همراهی صدا و سیمای جمهوری اسلامی به‌ویژه شبکه امید را در برگزاری این رویداد بسیار گسترده عنوان کرد و از ضبط و پخش یک برنامه تلویزیونی با مشارکت کانون با عنوان «کانون امید» خبر داد که هر روز طی این هفته از این شبکه پخش می‌شود.

رهنما یادآور شد:  سایت‌ها و صفحه‌های کانون در شبکه‌های اجتماعی نیز در این روزها با هشتگ #بچه‌های_اربعین تلاش می‌کنند مطالب جالب، جذاب و مورد نیاز بچه‌ها را تولید و تامین کنند و فیلم‌ها و لینک‌های مناسب کودکان را منتشر یا بازنشر و از ظرفیت پخش زنده در شبکه‌های اجتماعی برای ایجاد جذابیت و آموزش کودکان در این روزها استفاده می‌کنند.

به‌ گفته‌ او، پخش و بازنشر فیلم نمایش‌ها و تئاترها و فیلم‌های سینمایی و انیمیشن ویژه کودکان، نمایش نقاشی‌های کودکان با موضوع اربعین در سطح تهران و دیگر شهرهای ایران با همکاری شهرداری‌های کشور، همچنین انتشار آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی از دیگر برنامه‌های هفته ملی کودک است.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری در پایان از راه‌اندازی سایت فروش اینترنتی محصولات و کتاب‌های کانون با ارائه ۲۵ درصد تخفیف برای کتاب طی هفته و گشایش و کلنگ‌زنی چندین مرکز فرهنگی‌هنری و مراکز علمی کانون در شهرهای مختلف کشور در روزهای نخست هفته ملی کودک از جمله در استان‌های گلستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و... خبر داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1074192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =