دیوان محاسبات به موضوع اختصاص نیافتن اعتبار یک میلیارد دلاری به وزارت بهداشت ورود پیدا کند

بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در نامه‌ای به رئیس دیوان محاسبات کشور خواستار بررسی عدم اختصاص یک میلیارد دلار اعتبار ارزی صندوق توسعه ملی به وزارت بهداشت شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در نامه‌ای به مهرداد بذرپاش رئیس دیوان محاسبات کشور خواستار بررسی  اختصاص نیافتن  یک میلیارد دلار اعتبار ارزی صندوق توسعه ملی به وزارت بهداشت شد.

در بخش ابتدایی این نامه آمده  است: با توجه به آن که بیش از پنج ماه از موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مد ظله‌العالی) با برداشت یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی به منظور مقابله و مدیریت عوارض ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور می‌گذرد.

در بخش دیگری از این نامه عنوان شده است:  اخیرا در قسمتی از دلنوشته وزیر بهداشت به سردار حاج قاسم سلیمانی که در تاریخ ۱۳۹۹/۰۷/۰۲ منتشر شده است چنین آمده است: «از یک میلیارد دلاری که رهبری از صندوق توسعه ملی «برای مقابله با شیوع ویروس کرونا» موافقت کردند ماه‌هاست به جز سهم کوچکی نگرفته‌ام. نمی‌دانم برای کدام کار مهم‌تر گذاشته‌اند؟» این جملات که حکایت از درماندگی، خستگی و استیصال فراوان فرمانده خط مقدم مبارزه با کرونا دارد، به وضوح نشان می‌دهد که این بودجه بسیار مهم و حیاتی هنوز که هنوز است با سستی و کاهلی شخص رئیس جمهور و سازمان برنامه و بودجه پس از گذشت روزها و ماه‌های بسیار به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تخصیص پیدا نکرده است.

در نامه بسیج دانشجویی دانشکده حقوق دانشگاه تهران آمده است: دانشجویان بسیجی دانشکده حقوق و علوم‌سیاسی دانشگاه تهران به عنوان یک تشکل متعهد به منافع کشور و انقلاب اسلامی از شما به عنوان رئیس دیوان محاسبات کشور که وظیفه نظارت بر همه فرایندهای مالی کشور را بر عهده دارد، تقاضا داریم هرچه سریع‌تر و به صورت اولویت‌دار و برای صیانت از وجهه نظارتی دیوان محاسبات و مجلس شورای اسلامی به این موضوع ورود کنید تا از تحمیل ضرر و هزینه هرچه بیشتر به کادر مظلوم بهداشت و درمان و به ویژه پرستاران غیور کشور توسط دولت کرخت، بی‌کفایت و نالایق دوازدهم جلوگیری شود.

در بخش پایانی این نامه آمده است: نتیجه و ماحصل این حسابرسی عاقلانه و مدبرانه را بدون لکنت زبان و مصلحت‌سنجی‌های ضد مصلحت و با صراحت کلام هرچه بیشتر به اطلاع افکار عمومی برسانید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1074195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =