ضرورت تسلط کافی مسئولان نهاد رهبری بر سند دانشگاه اسلامی

مشاور و دستیار امور فرهنگی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کفت: مسئولان نهاد رهبری باید تسلط کافی را بر سند دانشگاه اسلامی را داشته باشند و نقشه راهی را برای آن تدوین کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، حسن بنیانیان مشاور و دستیار امور فرهنگی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در دومین نشست مسئولان دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی که در تالار حافظ این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ‌از عمق وجود اراده ایجاد تحولات فرهنگی در دانشگاه دارند که فرصتی مهم برای دفاتر نهاد نمایندگی رهبری محسوب می شود.

وی افزود: مقام معظم رهبری انتظار دارند که دانشگاه آزاد اسلامی به الگویی برای دانشگاه‌های دولتی تبدیل شوند. ‌مسئولان نهاد رهبری باید تسلط کافی را بر سند دانشگاه اسلامی را داشته باشند و نقشه راهی را برای آن تدوین کنند.

بنیانیان ادامه داد: به گفته امام خمینی(ره)، تا زمانی دانشگاه اسلامی نشود، جامعه ما اسلامی نخواهد شد. به گفته مقام معظم رهبری، اسلامی کردن دانشگاه یک معنای عمیق، وسیع و جامعی دارد که باید روی آن کار شود. 

مشاور و دستیار امور فرهنگی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره با منشا تحولات فرهنگی تصریح کرد: تغییرات فرهنگی دارای ۲ منشا مستقیم و آگاهانه و غیرمستقیم و ناخودآگاه است. این ۲ منشا تاثیرات متقابل را برروی یک‌دیگر دارند. ‌به عنوان مثال وقتی استاد بدحجاب با دانشجویان خوش برخورد است و در مقابل، استاد با حجاب برخورد بد با دانشجویان داشته باشد، تمامی زحمات آن استادی که فلسفه حجاب را تدریس می‌کند از بین برده است.

بنیانیان با اشاره با تغییرات فرهنگی در سازمان و جامعه گفت: برای این موضوع هم باید تغییر و تحول در ساختارهای جامعه شکل بگیرد و هم رویکرد برخی مدیران و مسئولان باید تغییر پیدا کند. ‌نفس وجود روحانیت که رسالت آن تحول آفرینی است، باعث شده تا برخی مسئولان به دلیل وجود یک روحانی در مجموعه به انجام تحولات فرهنگی توجه چندانی نداشته باشند. 

مشاور و دستیار امور فرهنگی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: در فضایی مانند مدرسه، عموما ساختار اثر چندانی ندارد بلکه باید به سراغ افراد برویم. اما در مجموعه هایی بزرگتری مانند وزارتخانه و دانشگاه، نیازمند تغییر ساختار برای تحولات فرهنگی هستیم و باید زمینه را برای فعالیت های فرهنگی فراهم‌ کنیم. ما اگرکار فرهنگی را به خوبی بلد نباشیم، موجب تشکیل یک پوسته ظاهری از فرهنگ خواهد شد که دوامی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: تحولات فرهنگی باید عمیق، درونی، ریشه و برگرفته از درون افراد باشد تا عمق پیدا کند.‌ درواقع مولفه های فرهنگی باید تبدیل به یک باور شود که در نهایت منجر به تغییر در الگوهای رفتاری خواهد شد.‌ این موضوع در صورت تکرار در جمع افراد پذیرنده، تبدیل به فرهنگ خواهد شد. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1074321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =