رایزن فرهنگی سفارت عراق از دانشگاه آزاد اهواز بازدید کرد/ توسعه همکاری‌های علمی و فرهنگی میان ایران و عراق

رایزن فرهنگی سفارت کشور عراق در ایران، به منظور بررسی زمینه‌های توسعه همکاری‌های فرهنگی و علمی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز حضور یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، حجت الاسلام و المسلمین فرج اله براتی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در نشستی که با حضور نماینده سفارت عراق و همچنین جمعی از معاونین و مدیران کل دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز برگزار شده بود، با بیان اشتراکات زیاد مذهبی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بین دو کشور ایران و عراق گفت: روابط مستحکم و هوشمند بین دو کشور ایران و عراق توانسته علاوه بر تفوق و سربلندی در منافع مشترک، ثبات خاورمیانه را به ارمغان آورد.

وی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت علمی، پژوهشی و فرهنگی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در دوره جدید، به جذب دانشجوی خارجی به ویژه از کشورهای همسایه به دلیل اشتراکات گسترده با این کشورها توجه جدی شده است.

براتی با بیان اینکه در استان خوزستان تنوع صنایع، قومیت، فرهنگها وجود دارد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان از نظر اساتید، نخبگان، آزمایشگاه، کارگاه ها، فعالیتهای پژوهش محور و تولید علم در جایگاه ممتازی در کشور قرار دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با اشاره به  اینکه کشور عراق طولانی ترین مرز با کشور ایران را دارد، از آمادگی این دانشگاه جهت ارائه انواع خدمات و فعالیتهای در زمینه های علمی، فرهنگی، پژوهشی، درآمد زایی و سرمایه گذاری را اعلام کرد.

امجد المظفر، رایزن فرهنگی  سفارت کشور عراق در ایران نیز در ادامه این نشست ضمن ابراز خرسندی از حضورش در میان دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان گفت: از دیدن امکانات بسیار گسترده و تخصص گرایانه واحدهای دانشگاهی بسیار خوشحال و خرسند شدم. وی با اشاره به تدریس و حضور رشته های نفت و گاز در استان خوزستان، تحصیل  در این استان را از اولویتهای کشور خود خواند.

امجد المظفر با بیان هم مرزی دو کشور ایران و عراق، از آمادگی کشور خود جهت توسعه همکاری مختلف آموزشی، فرهنگی و پژوهشی خبر داد.

در پایان این نشست دکترامجد المظفر، رایزن فرهنگی  سفارت کشور عراق در ایران به همراه رئیس و معاونین دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز از امکانات، آزمایشگاه ها، کارگاه ها و فعالیتهای مختلف آموزشی و فرهنگی این دانشگاه بازدید کرد.

کد خبر: 1074349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =