آیین تجلیل از شهدای گمنام  در موزه دفاع مقدس برگزار شد

دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب با حضور در مزار شهدای گمنام از مقام شامخ شهدا تجلیل و سپس از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به مناسبت ایام گرامیداشت هشت سال دفاع مقدس بازدید کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب با حضور در مزار شهدای گمنام از مقام شامخ شهدا تجلیل و سپس از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به مناسبت ایام گرامیداشت هشت سال دفاع مقدس بازدید کردند.

در این بازدید رامین خواجوی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، حجت‌الاسلام حمید نیکزاد، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد تهران جنوب، امیر سرتیپ ضرغام ایرانمهر، قائم‌مقام کانون بازنشستگان ارتش جموری اسلامی ایران، کهندل، معاون فرهنگی و دانشجویی واحد تهران جنوب، محمدی رئیس مجتمع فنی و مهندسی، مرادی، مدیرکل عمران، نصراله‌نیا مدیر فرهنگی و اجتماعی و جمعی از مدیران، دانشجویان و کارکنان حضور داشتند.

محمد کهندل، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب در حاشیه بازدید دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: تشعشع نور ولایت چون خورشید درخشان، انقلاب اسلامی را بر چشم جهانیان آشنا کرد و صحنه‌های فتح و پیروزی یکی پس از دیگری دژهای استکبار را فرو ریخت و شکست خفت‌بار را در تمام صحنه‌ها بر آمریکا و جهان استکبار تحمیل کرد.

وی افزود: در حال حاضر پرچم مبارزه با آمریکا و صهیونیزم به عنوان نشانه‌های بارز انقلاب اسلامی معنا می‌شود به‌طوری‌که تربیت‌یافتگان روح‌الله انقلاب، جنگ تحمیلی را با فتح و ظفر به پایان رساندند. این بار نه تنها وجبی از خاک کشور از ایران عزیزمان جدا نشد بلکه متولیان حقوق بشر رسماً به تجاوز و هجوم بی‌منطق خود اعتراف کردند و به شکست تن دادند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب بیان کرد: چه زیبا سیدالشهدا (ع) در نامه‌ای یک سطری به برادر خود محمد حنفیه می‌نویسد:  «بسم الله الرحمن الرحیم. من الحسین بن علی الی محمد بن علی و من قبله من بنی هاشم؛ اما بعد فانَّ من لحقَ بی استشهد و من لم یلحق بی لم یدرک الفتح والسلام؛ به نام خداوند بخشنده مهربان. از حسین‌ بن‌ علی به محمد حنفیه و کسانی از بنی‏‌هاشم که نزد وی هستند. هرکس به من بپیوندد به شهادت می‏‌رسد و هرکس نپیوندد، پیروزی را درک نخواهد کرد. والسلام.» اما امت ایران عزیز، یاران امام خمینی (ره) بزرگ امام وقت، در عرصه جهاد در جنگ تحمیلی به امامشان پیوستند و پیروز میدان شدند به همین خاطر دفاع هشت ساله را در سایه فرماندهی امام خمینی (ره) مقدس می‌نامیم و همه ساله آن را گرامی می‌داریم.

کهندل گفت: دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب با همین بصیرت در یادمان دو شهید گمنام مجتمع فنی و مهندسی این واحد جمع شدند و به آن‌ها ادای احترام و تجدید پیمان کردند و برای یادآوری «ما می توانیم» در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت بازدید کردند و امیدواریم که خدای متعال ما را از ادامه‌دهندگان راه دوستان شهیدمان قرار دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1074355

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =