نقش موثر مطالعه در کاهش بازگشت زندانیان به زندان‌ها

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با مسئولان فرهنگی سازمان زندان‌های کشور به تاثیر ماطلعه در کاهش بزه تاکید کرد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، محسن جوادی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در دیدار با مسئولان فرهنگی سازمان‌ زندان‌های کشور با تاکید بر انجام اقدامات فرهنگی برای اصلاح رفتار زندانیان و بزهکاران گفت: تجهیز کتابخانه‎های زندان‌ها گام موثری برای اصلاح زندانیان است و در میان زندانیان افرادی هستند که پیشینه کتابخوانی دارند و به دلیل ناآشنایی و ندانم‎کاری به زندان افتاده‎اند.

وی ادامه داد: تجهیز کتابخانه‎های سازمان‌ها و نهادها یکی از وظایفی است که بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. در طول این سال‌ها نیز زندان‎های کشور به صورت مجزا یا از طریق سازمان زندان‎ها اقدام به ارسال درخواست‎ برای تجهیز کتابخانه‎‏ها کرده‌اند که در اسرع وقت حمایت‎های لازم صورت گرفته است.

جوادی با اشاره به برگزاری جام باشگاه‎های کتابخوانی در زندان‎ها گفت: یکی دیگر از اقداماتی که در چند سال گذشته انجام شده برگزاری جام باشگاه‎های کتابخوانی برای مددجویان است. با این اقدام کتابخوانی به صورت هدفمندتر در زندان‎ها انجام شده است که می‎تواند توسعه بیشتری پیدا کند و بازخوردهای بهتری داشته باشد.

معاون امور فرهنگی با اشاره به آمادگی معاونت امور فرهنگی برای برگزاری مسابقات کتابخوانی، تقدیر از برگزیدگان و برگزاری نمایشگاه کتاب در زندان‎ها گفت: در تفاهم‎نامه همکاری که در حال آماده‌سازی است به این موارد توجه خواهد شد و امیدوارم با ایجاد بستر فرهنگی در زندان‌ها شاهد کاهش بروز جرم و بزه در کشور باشیم و از بروز جرایم و تخلفات جلوگیری کنیم.

در ادامه این مراسم آقای جوهری؛ معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها با اشاره به تغییرات صورت گرفته در سازمان زندان‎ها در ماه‌های اخیر گفت: سعی داریم نگاه امنیتی به زندان‌ها را کاهش دهیم تا بتوانیم از گروه‌های مختلفی که در حوزه آموزش فعال هستند برای آموزش زندانیان بهره ببریم.

وی ادامه داد: در حال حاضر سوادآموزی به زندانیان و ادامه تحصیلات تکمیلی از مواردی هستند که در زندان‎ها انجام می‎شوند. تلاش داریم از ظرفیت نهادها و سازمان‎های برای ایجاد فضای فرهنگی بهتر در زندان‎ها بهره ببریم تا از این طریق نرخ بازگشت بزهکاران به زندان را کاهش دهیم زیرا آموزش به زندانیان نقش مستقیمی در کاهش بازگشت زندانیان به زندان دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1074374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =